در حالی که ماموران آتش‌نشانی به تلاش برای اطفای حریق جنگلی در شمال ایالت کالیفرنیا مشغولند، در این منطقه وضع فوق‌العاده اعلام شده است.

اعلام وضع فوق‌العاده در شمال کالیفرنیابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری الجزیره انگلیسی، در حالی که ماموران آتش نشانی به تلاش برای اطفای حریق جنگلی در شمال ایالت کالیفرنیا مشغولند، در این منطقه وضع فوق العاده اعلام شده است. در این آتش سوزی تاکنون دست کم پنج نفر کشته شده‌اند و برخی محلات به صورت کامل در آتش از بین رفته‌اند. پلیس آمریکا اعلام کرد در شهر ردینگ دست کم 17 نفر مفقود هستند.

کریستین سولومی، گزارشگر الجزیره انگلیسی در گزارشی گفت در این آتش سوزی تاکنون 500 خانه و ساختمان از بین رفته است.

راجر مور، رئیس پلیس ردینگ گفت: "به مردم اینجا می خواهم هشدار بدهم اگر یک بار با آنها تماس تلفنی گرفته شد، چه با تلفن خانه و چه با تلفن همراه، یا اگر پیامی در شبکه های اجتماعی مشاهده کردند و تا آن زمان محل زندگی را ترک نکرده بودند، حتما این کار را بکنند. این حریق بسیار غیرقابل پیش بینی است و ما شاهد نابودی کل محله ها در آن بوده ایم."

وزش باد شدید به شکل‌گیری دو گردباد آتشین و ریشه کن شدن درختان انجامید. ساکنان محلی می گویند این پدیده شبیه هیچ کدام از آتش سوزی های قبلی نیست.

این آتش که به سرعت در حال گسترش است هنوز در بیشتر جاها مهار نشده است و ماموران آتش نشانی در مواقعی مجبور شده اند به جای خاموش کردن آتش به تخلیه مردم محلی کمک کنند. تاکنون به 37 هزار نفر گفته شده است از محل سکونت خود به جاهای امن بروند.

این آتش سوزی حتی از روی رودخانه ساکرامنتو نیز عبور کرد.

این در حالی است که در جنوب کالیفرنیا نیز آتش سوزی جنگلی اموال و خانه های مردم را تهدید می کند.

یک زن که خانه اش را در آتش سوزی از دست داده است با گریه گفت: "قبلا نمی دانستم خانه ام چقدر برایم ارزش دارد."

در مرکز کالیفرنیا نیز یک پارک طبیعی به سبب آتش سوزی به روی گردشگران بسته شده است. به نظر می رسد این فصل آتش سوزی در کالیفرنیا در کتاب های رکورد ثبت خواهد شد.

فرناندو هره را، از سازمان آتش نشانی کالیفرنیا گفت: "آتش‌سوزی‌های جنگلی طی سال های گذشته گسترده تر شده است. ما شاهد موارد فزاینده ای از آتش سوزی های جنگلی ویرانگر هستیم که گویی روی آنها بنزین ریخته اند. حریق خیلی سریع شروع می شود و گسترش می یابد."

گزارشگر الجزیره انگلیسی در پایان گفت با توجه به اینکه پیش بینی شده است در روزهای آینده دمای هوا افزایش و رطوبت هوا کاهش می یابد، بعید است این آتش سوزی به این زودی پایان یابد.

انتهای پیام/

آتش‌سوزی گسترده در شمال کالیفرنیا

برچسب ها: حوادث طبیعی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار