از ابتدای اجرای طرح دریا در مازندران تاکنون ۲۰۰ نفر از شهروندان و مسافران از خطر مرگ پس از غرق شدن نجات یافتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سرهنگ علیرضا باقری معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران با اشاره به ایجاد طرح‌ های سالم سازی دریا با امکانات رفاهی مناسب، گفت: طرح دریا امسال در قالب ۲۸ طرح و ۴۳ چادر در سطح شهرستان‌ های ساحلی استان برپا و راه اندازی شد که با امکانات ایجاد شده، شاهد امدادرسانی و نجات جان بیش از ۲۰۰ نفر از شهروندان و مسافران از غرق شدگی در دریا بودیم.

وی افزود: ناآشنایی به فن شنا به خصوص شنا کردن در خارج از محدوده طرح‌ های ایجاد شده و نقاط حادثه خیز و نیز بی توجهی به هشدار‌های ناجیان غریق و ماموران انتظامی، سالانه باعث غرق ده‌ها نفر از شهروندان به ویژه گردشگرانی می‌ شود که نا آگاهانه تن به دریا می‌ سپارند.

سرهنگ باقری با بیان اینکه در ۲ روز گذشته، ۵ نفر از هموطنان‌مان در سواحل استان غرق شدند، گفت: در شهرستان نوشهر عصر روز گذشته ۳ نفر از هموطنان به علت عدم آشنایی به فنون شنا و شنا کردن در خارج از محدوده طرح، جان باختند که جسد این افراد با حضور عوامل امدادی کشف و به سردخانه منتقل شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران افزود: در شهرستان‌ های بابلسر و رامسر نیز افرادی از اهالی و ساکنان استان کرمانشاه به علت عدم آشنایی به فنون شنا و شنا در خارج از محدوده طرح، جان باختند که جسد این افراد نیز کشف و به سردخانه منتقل شد.

سرهنگ باقری به هموطنان توصیه کرد: هنگام استفاده از این موهبت الهی، هشدار‌های ماموران انتظامی و ناجیان غریق را جدی گرفته، از شنا در نقاط ممنوعه شنا نظیر محدوده‌های خارج از طرح‌ های سالم سازی، نقاط کور دریا و ساعت‌ های تعطیلی طرح بپرهیزند.

انتهای پیام/ م

آخرین آمار نجات غریق در آب‌ های ساحلی مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار