سرمربی تیم ملی والیبال نشسته گفت: با قهرمانی در رقابت‌های جهانی هلند کوتاه‌ترین راه ممکن را برای رسیدن به پارالمپیک توکیو طی کردیم.

رضایی: رقابت‌های جهانی هلند کوتاه‌ترین راه ممکن را برای رسیدن به توکیو بودهادی رضایی سرمربی والیبال نشسته مردان کشورمان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان کرد: رقابت‌های جهانی هلند از 2 نظر یکی کسب عنوان قهرمانی جهان و دیگری کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو برای ما اهمیت داشت و خوشبختانه با صعود به فینال توانستیم سهمه توکیو را کسب کنیم و با شکست تیم بوسنی قهرمان جهان شدیم.

او ادامه داد: در فاصله دو سال تا آغاز رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو توانستیم از اولین تیم‌های ایران باشیم که موفق شده سهمیه این رقابت‌ها را بدست آورد. تیم والیبال نشسته مردان کوتاه‌ترین راه ممکن را برای رسیدن به توکیو طی کرد و اکنون در آرامش می‌توانیم برای این مسابقات آماده شویم.

به تمام اهداف تیم ملی والیبال نشسته رسیدیم

رضایی افزود: برنامه ریزی ۴ ساله را از ریو تا توکیو مشخص کردیم و بلافاصله پس از پایان پارالمپیک ریو این برنامه را اجرایی کردیم. در این دو سال بعد از ریو توانستیم به اهدافی مانند جوان گرایی، قهرمانی در لیگ جهانی، قهرمانی در رقابت‌های جهانی و کسب سهمیه پارالمپیک توکیو برسیم و هدف بعدی ما حضور موفق در بازی‌های پارآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا است تا برنامه اصلی که مشخص کرده بودیم کامل شود.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته مردان تصریح کرد: تا زمان رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو تنها یک رویداد مهم دیگر داریم که آن هم رقابت‌های لیگ جهانی والیبال نشسته است که سال آینده برگزار می‌شود و هنوز میزبان این مسابقات مشخص نیست.

به دنبال دومین میزبانی برای لیگ جهانی هستیم

او در ادامه بیان کرد: چند کشور برای میزبانی این رقابت‌ها اعلام آمادگی کردند و ما نیز از فدراسیون جهانی خواستیم که برای دومین بار میزبانی این رقابت‌ها را به ایران بدهد و منتظر تصمیم گیر مسئولان فدراسیون جهانی هستیم.

اعتقادی به ناداوری در رقابت‌ها ندارم

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته مردان درباره داوری در رقابت‌های جهانی هلند گفت: اصولا به بحث ناداوری اعتقادی ندارم چراکه یک تیم زمانی که با هدف کسب قهرمانی وارد مسابقات می‌شود باید تنها به عملکرد خود فکر کند و به داوری و حاشیه نپردازد و حضور در یک جدول خاص و همگروهی با تیم‌ها نباید ایجاد حاشیه کند و تمرکز تیم باید روی نقاط قوت خود باشد.

دیدار برابر مصر از حساس‌ترین مسابقات ایران بود

او افزود: حساس‌ترین دیدار ما در لیگ جهانی برابر تیم مصر بود چرا که این تیم عنوان قهرمانی قاره آفریقا و سومی پارالمپیک را در کارنامه خود دارد و هر تیمی که در این بازی شکست می‌خورد برای کسب عنوان پنجم تا هشتمی جهان باید بازی می‌کرد و این برای تیم ما که مدعی قهرمانی بود اتفاق ناخوشایندی محسوب می‌شد که خوشبخانه توانستیم از سد این تیم عبور کنیم.

سرمربی تیم ملی در ادامه عنوان کرد: دو تیم مصر و روسیه به دلیل شکست برابر تیم‌های ایران و بوسنی مجبور شدند برای کسب عنوان پنجم تا هشتمی جهان به رقابت بپردازند و اگر این شرایط وجود نداشت به طور حتم این تیم در جهانی هلند می‌توانستند در جایگاه سوم و چهارمی قرار بگیرند.

تیم بوسنی رقیب سنتی والیبال نشسته ایران است

رضایی درباره بازی برابر تیم بوسنی در فینال مسابقات جهانی گفت: در ۲۰ سال اخیر بیش از ۱۰ بار برابر این تیم به میدان رفتیم و بیشترین پیروزی را هم ایران کسب کرده است. دیدار برابر تیم بوسنی به صورت یک بازی سنتی شده است که نتیجه آن برای هردو تیم از اهیت زیادی برخوردار است.

در دیدار با بوسنی همیشه به دنبال پیروزی هستیم

او بیان کرد: در دیدار برابر تیم بوسنی برای ما پیروزی اهمیت زیادی دارد که خوشبختانه هم در این رقابت‌ها و هم در پارالمپیک ریو توانستیم قاطعانه پیروز میدان باشیم و بار دیگر روی سکوی قهرمانی جهان قرار بگیریم.

تیم ملی بانوان در رقابت‌های جهانی به هدف خود رسید

رضایی در ادامه درباره عملکرد تیم ملی والیبال نشسته بانوان در رقابت‌های جهانی هلند گفت: در بخش بانوان به هدف مان رسیدیم و توانستیم با شکست تیم ژاپن بعد از تیم چین همچنان دررده دوم آسیا باقی بمانیم. برای ما در این مسابقات رقابت با تیم ژاپن اهمیت داشت که خوشبختانه با شکست این تیم به هدف مان رسیدیم.

او افزود: تیم ملی والیبال نشسته بانوان در پارالمپیک ریو با رده سنی بالاتری حاضر شد، اما در این دیدار تیم ما با سنی جوان‌تر و حدود ۱۵ تا ۱۷ سال حاضر شد و با توجه به جوان گرایی که انجام شد توانستیم نتیجه خوبی بگیریم. بانوان ما برابر تیم ایتالیا باختند. تیمی که با حضور مربی نامدار برزیل چهارم جهان شد و در والیبال نشسته بانوان سرمایه گذاری کرده است.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته عنوان کرد: اگر که بخواهیم تیم بانوان هم مثل مردان والیبال نشسته قهرمان جهان باشد باید سرمایه گذاری کنیم و رقابت‌های تدارکاتی و لیگ داخلی پویا تری داشته باشیم تا نتیجه لازم را کسب کنیم.

برگزاری اردوی مشترک با تیم‌های عراق و قزاقستان

رضایی در پایان درباره برگزاری اردوی مشترک با سایر کشور‌ها گفت: در حال حاضر تیم‌های عراق و قزاقستان درخواست کردند تا با هزینه این کشور‌ها اردوی مشترکی با تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران برگزار کنند و ما در این هفته پس از بررسی شرایط با یکی از این دو کشور موافقت خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید: مردان والیبال نشسته ایران بر بام جهان ایستادند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار