مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت: آب شهر کرمان هنوز جیره بندی نشده که در صورت عدم صرفه جویی شهروندان، آب کرمان جیره بندی می‌شود.

9شهر کرمان در خطرجدی کم آبی/  شهرکرمان در خطرجیره بندی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد طاهری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمان با بیان اینکه جمعیت تحت پوشش آب شهری استان کرمان دو میلیون نفراست، گفت:تعداد کل شهر‌های تحت پوشش آب شهری ۷۱ شهر، تعداد روستا‌های تحت پوشش شرکت آب شهری کرمان ۱۴۷ روستا است.

وی در خصوص نیاز آبی استان کرمان در تابستان امسال گفت: از مجموع ۷۱ شهر تحت پوشش، ۹ شهر در وضعیت بحرانی قرار دارند که شامل شهر‌های کرمان، بم، رفسنجان، زرند، گنبکی، نودژ، دهج، جوزم و زهکلوت هستند.

طاهری افزود: در این ۹ شهر یک میلیون و ۳۶۰ هزار نفر جمعیت ساکن است که نیاز آبی آن‌ها چهار هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه است و ظرفیت امکان تولید آب فقط سه هزار و ۴۰۰ لیتر بر ثانیه است که با این حساب هزار و ۱۰۰ لیتر در ثانیه کمبود آب داریم.

طاهری ظرفیت تولید آب در کل استان را هشت هزار و ۱۰۰ لیتر بر ثانیه عنوان کرد و گفت: این در حالیست که نیاز استان ۹ هزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه است.
وی تصریح کرد: هزار و ۱۰۰ لیتر در ثانیه کمبود آب برای رفع نیاز‌های مردم استان کرمان داریم که رقم کمی نیست.
انتهای پیام/ح

کرمان در مرز هشدار جیره بندی آب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار