معاون مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان گفت: این مرکز صرفا بهره بردار آزمون ورودی مدارس تیزهوشان است و در طراحی سوالات نقشی ندارد.

مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان طراح سوال آزمون ورودی نیست/ پذیرش ۱۵ هزار دانش آموز در مدارس تیزهوشانحمید رحمانی معاون مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان جوان در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره انتقادات وارد بر نحوه طراحی سوالات آزمون ورودی مدارس استعداد‌های درخشان متوسطه اول که روز گذشته (پنجم مردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: در برگزاری این آزمون مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان صرفا بهره بردار است و استاندارد‌های پذیرش را تعیین کرده و در نهایت منتظر اسامی اعلامی از سوی مرکز سنجش آموزش و پرورش است تا بتواند برنامه‌هایی مدون را طبق سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش برای پذیرفته شدگان اجرا کند.

وی با تاکید بر اینکه مرکز نقشی در فرایند برگزاری آزمون ندارد، ادامه داد: طراحی سوالات توسط گروهی از متخصصان برگزاری آزمون و توسط سنجش آموزش و پرورش انجام شده است.

معاون مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان درباره تعداد پذیرش دانش آموزان در مدارس استعداد‌های درخشان متوسطه اول برای سال تحصیلی جدید بیان کرد: به تدریج شیب نزولی برای کاهش جذب دانش آموز در مدارس استعداد‌های درخشان در نظر گرفتیم و بر همین اساس امسال از ۱۵۰ هزار داوطلب، ۱۵ هزار دانش آموز پذیرفته خواهند شد و  تعداد پذیرفته شدگان طبق استاندارد، ۲ درصد جمعیت کل دانش آموزی پایه ششم است.

تدوین دستورالعمل هیئت امنایی شدن مدارس تیزهوشان متوسطه دوم

رحمانی همچنین از تدوین دستورالعمل هیئت امنایی شدن مدارس دوره دوم استعداد‌های درخشان خبر داد و گفت: بعد از تدوین این دستورالعمل که بر اساس مصوبه ۹۵۱ شورای عالی آموزش و پرورش است، مدارس دوره دوم استعداد‌های درخشان به طور هیئت امنایی اداره خواهند شد و این روش به ارتقای عملکرد مدارس کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: مسلما اجرای شتابزده این دستورالعمل ممکن است به مدارس و نحوه عملکرد آن‌ها آسیب بزند، اما قطعا هیئت امنایی شدن مدارس استعداد‌های درخشان، به بهبود روند اداره مدارس کمک می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین نعمتی
۱۶:۲۱ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
من تیزهوشان قبول شدم. سوالات هم سخت بود پس این هم جواب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۲ مهر ۱۳۹۷
سلام من تیز هوشان قبول شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۲۵ شهريور ۱۳۹۷
من امسال قبول نشدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۲۵ شهريور ۱۳۹۷
سلام پسر من در این چند سال بهترین کلاس بوده و قبول نشده ولی دانش آموزی که یکی از ضعیف ترین ها در کلاسشون بوده قبول شده..... آزمون افتضاح بوده....
Iran (Islamic Republic of)
بتی
۱۰:۴۳ ۲۳ شهريور ۱۳۹۷
پسر من که همیشه نفر اول کلاس بوده قبول نشده ویک نفر در حد متوسط به پایین پذیرفته شده واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۰۴ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
سلام. لطفا از این آقایون بپرسین طراحی سوالات زیر نظر کدوم متخصصین انجام شد؟ این که سوال ۸۰ سال پیش بود و در دست اکثر بچه ها بود. همون تست ریون هست که با پاسخنامش تو سایتها هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۳۰ شهريور ۱۳۹۷
به مرکز ملی ها هم گفتن که زیر نظر متخصصین بوده
آخرین اخبار