حجت السلام و المسلمین غفوری، خطیب نماز جمعه تفت گفت: نماز جمعه شهر تفت نسبت به جمعیت خود یکی از باشکوه‌ترین نماز جمعه‌ های استان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ خطیب نماز جمعه شهرستان تفت با اشاره به سالروز اولین نمازجمعه در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) در تاریخ پنجم مرداد مطابق با ۲۱ ماه رمضان به امامت آیه الله طالقانی بیان کرد: حدود۹۰۰ نماز جمعه در سراسر کشور حتی در روستا‌های پرجمعیت نیز برگزار می‌شود.

حجت السلام و المسلمین غفوری به استقبال مردم شهر تفت در نمازجمعه اشاره کردو گفت: نماز جمعه این شهر نسبت به جمعیت خود یکی از باشکوه‌ترین نماز جمعه‌های استان است.

وی با توجه به فرمایش امام راحل که فرمودند نماز جمعه در راس امور است گفت: اگر به ولایت اعتقاد داریم باید به این مسئله عنایت کنیم و بامیل، رغبت و برنامه ریزی به همراه خانواده و فرزندان باشروع خطبه اول در نمازجمعه شرکت کنیم.

خطیب نماز جمعه همچنین افزود: کسانی که برای به پاداشتن نماز جمعه وارد می‌شوند فرشتگان الهی اسم آن‌ها را مطابق با زمان ورودشان و به ترتیب در لیست نمازگزاران می گذارد.

حجت السلام والمسلمین غفوری با اشاره به شادی‌های معنوی و برگزاری جشن بین المللی زیر سایه خورشید و بابیان اینکه انسان فطرتا به شادی‌های معنوی نیاز دارد گفت: حتی عزاداری و اشک ریختن برای امام حسین به انسان آرامشی می دهد که آن را در جشن‌های غیرمتعارف بدست نمی‌آورد.

وی افزود: در برابر القای یاس و نا امیدی‌هایی که دشمن به جامعه القا می کند باید با برگزاری جشن‌های معنوی همراه با شادی و ایجاد عزاداری‌های خوب و سالم از این فرصت‌ها استفاده کنیم.

خطیب نماز جمعه شهرستان تفت با بیان اینکه خسوف امشب بزرگترین ماه گرفتگی قرن ۲۱ است اظهار داشت: این پدیده از ساعت نه و ۴۴ دقیقه امشب شروع و تا چهار بامداد ادامه خواهد داشت و با شروع خسوف می توان نماز آیات را خواند.

انتهای پیام/ص

خطبه های نماز جمعه تفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار