در پی حادثه آتش‌سوزی یکی از درختان میدان امام در شب گذشته ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ، مسؤولیت هرگونه حادثه در فضای میدان امام را با شهرداری دانست.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریدون اللهیاری با اشاره به حادثه آتش‌سوزی یکی از درختان میدان امام در شب گذشته اظهار کرد: نظارت و کنترل بر فضای سبز میدان امام در دست شهرداری است و میراث فرهنگی در این خصوص اختیار اجرایی ندارد.

وی با بیان این که کارکرد میدان امام پس از چند صد سال کارکردی چندگانه است، افزود: برای بسیاری از شهروندان اصفهانی میدان امام به عنوان یک تفرج‌گاه محسوب می‌شود و به خصوص در فصل تابستان استقبال از فضای باز این میدان بیشتر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان این که بناهای تاریخی میدان امام همچون مسجد شیخ لطف‌الله، مسجد امام و کاخ عالی‌قاپو در اختیار میراث فرهنگی است، گفت:  وظیفه حفاظت از بازارهای پیرامون میدان امام نیز برعهده میراث فرهنگی است.

وی با بیان این که فضای باز میدان امام دارای مساحتی بالغ بر 85 هزار متر مربع است، خاطرنشان کرد: نظافت، کنترل، نگهداری و پایش فضای سبز عظیم میدان امام برعهده شهرداری اصفهان است اما صدور مجوز برای برگزاری مراسم در این فضا برعهده میراث فرهنگی است.

اللهیاری اذعان داشت: کیوسک شهرداری اصفهان در میدان امام مستقر شده است و نیروهای شهرداری نیز در این میدان تاریخی حضور دارند.

انتهای پیام/ س

مسئولیت حوادث میدان امام با شهرداری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.