سرپرست مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان جوانرود از برگزاری کارگاه آموزشی تکثیر و پرورش زالوی طبی برای نخستین بار خبر داد .

آموزش پرورش زالوی طبی برای نخستین بار به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه مهدی ابراهیمی سرپرست مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان جوانرود گفت: برپایی نخستین دوره آموزشی پرورش زالو در این شهرستان، می تواند نقطه عطفی در ایجاد و گسترش اشتغال برای جوانان جویای کار باشد.

وی ادامه داد: کارگاه آموزشی پرورش زالوی طبی ویژه علاقمندان این عرصه با هدف ایجاد اشتغال برای جوانان این شهرستان برگزارشد.

ابراهیمی، آشنایی علاقه مندان و متقاضیان اجرای طرح پرورش زالو با مقدمات و الزامات پرورش زالوی طبی، ارتقاء سطح آگاهی بهره برداران و افزایش صرفه اقتصادی در این شهرستان را از اهداف این کارگاه آموزشی برشمرد .

وی اذعان کرد: امکان اجرای این طرح در مکان کوچک با هزینه اندک و سود مناسب از مزیت های طرح پرورش زالو است که می تواند در قالب مشاغل خانگی به افزایش درآمد خانوار و رهایی جوانان از بیکاری کمک کند .

ابراهیمی اضافه کرد: این مرکز توانایی آموزش بیش از یکهزار و 650 نفر ساعت در هر دوره را دارا است.

زالو نوعی کرم حلقوی و از گروه کرم‌های آبزی و از راسته آرواره‌داران است که آثار درمانی ارزنده ای دارد.

زالو موجودی بسیار شگفت‌انگیز و مفید است که مصارف و کاربرد گوناگونی ازجمله استفاده درکلینیک‌های زیبایی، بهره‌برداری پزشکان طب سنتی و صنعت داروسازی دارد.

انتهای پیام/ز

کارگاه آموزشی پرورش زالوی طبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.