معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:با توجه به مشکلاتی که در برخورد با متخلفان در حوزه طب سنتی وجود دارد، نیازمند ورود وزارت متبوع در خصوص شفاف سازی قوانین و ضوابط در حوزه نظارت و اعتبار بخشی در بخش طب سنتی هستیم.

شفاف سازی قوانین و ضوابط نظارت بر طب سنتیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  روشنی  معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  گفت:هماهنگی‌های لازم جهت راه‌اندازی داروخانه طب سنتی و حضور مسئول فنی با معاونت غذا و دارو انجام گرفته و فضای فیزیکی مناسب جهت سلامتکده در کلینیک شهید فتاحی اختصاص داده شده است، همچنین موافقت اصولی تاسیس پروانه بهره برداری سلامتکده در کمیسیون ماده ۲۰ دانشگاه نیز صادر گردیده است.

 
وی افزود:در حال حاضر فعالیت‌های نظارتی بر واحد‌هایی که خدمات طب سنتی ارائه می‌دهند از طریق اداره نظارت بر درمان در استان به صورت مستمر انجام می‌شود.
 
روشنی گفت:با توجه به مشکلاتی که در برخورد با متخلفان در حوزه طب سنتی وجود دارد، نیازمند ورود وزارت متبوع در خصوص شفاف سازی قوانین و ضوابط در حوزه نظارت و اعتبار بخشی در بخش طب سنتی هستیم.
 
مجاهدی، نماینده بورد آموزشی طب سنتی وزارت بهداشت نیز گفت:آموزش پزشکان عمومی در خصوص طب سنتی با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی موجود بسیار حائز اهمیت است و هر پزشک عمومی جهت ورود به طب سنتی نیازمند گذراندن یک دوره ۲۰۰ ساعته است.
 
وی افزود:در خصوص سلامتکده‌های بخش خصوصی پس از طرح در هیات رئیسه دانشگاه نسبت به صدور مجوز آن تصمیم گیری می‌شود که در صورت وجود پزشکان هیات علمی با تعرفه‌های تعیین شده فعالیت نمایند.
 
 خزایی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:حمایت‌های لازم در راستای راه‌اندازی رشته طب سنتی در دانشگاه تاکنون انجام شده و هر گونه فعالیت دیگری که نیاز باشد اعم از تعاملات بین دانشگاهی، تجهیز و جذب هیات علمی در این زمینه انجام خواهد شد.
 
صیاد، رییس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود:ملت‌هایی که دارای فرهنگ‌های غنی هستند به مقوله طب سنتی بسیار اهمیت می‌دهند بنابراین با توجه به شاخص‌های موجود ماموریت و نگاه ما در دانشکده پزشکی، تعامل با طب سنتی و نگاه آکادمیک به این موضوع می‌باشد.
 
وی بیان کرد:اولین قدم دراین راستا توجه طب سنتی در قالب علوم پایه بوده است که جلسات منظمی با هیئت علمی بالینی در این خصوص بصورت مستمر در حال برگزاری بصورت دوره‌ای می‌باشد و پایش‌های دوره‌ای در خصوص راه اندازی و میزان پیشرفت گروه طب سنتی انجام می‌گیرد.
 
انتهای پیام/ز

 


راه اندازی سلامتکده‌های بخش خصوصی
 

برچسب ها: اخبار سلامت ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.