رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: دانشجویان با ورود به این مرحله از دوران تحصیلی خود و حضور بر بالین بیمار ؛ افتخار دارند تا لباس سفید خدمت بر تن کنند.

هیچ مزد و پاداشی به اندازه لبخند رضایت یک بیمار  ارزش نداردبه گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاهرئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: دانشجویان با ورود به این مرحله از دوران تحصیلی خود و حضور بر بالین بیمار ؛ افتخار دارند تا لباس سفید خدمت بر تن کرده ، کاهنده آلام مردم خود باشند و بر تمامی دانشجویان لازم است تا با  مطالعه و ارتباط صحیح با بیماران، پایه های علمی و اخلاقی خود را تقویت کنند. 
 
مرادی  گفت: با ورود به این عرصه مسئولیت شما دانشجویان دو چندان شده و روز به روز بر بار وظایفی که بر دوش دارید افزوده خواهد شد. پس باید با آگاهی تمام خود را آماده خدمت به بیماران و دردمندان کنید. 
 
وی افزود: پزشکانی در آینده موفق خواهند بود که در این زمان عزم‌ خود را جزم کرده و از ثانیه ثانیه حضور در فضای درمانی و بالین بیماران درس بیاموزند و تجربه کسب کنند.
 
مرادی گفت: آنچه باید سر لوحه کار دانشجویان قرار گیرد برخورد و رفتار محترمانه و صبورانه با بیماران و حفظ شان ، حرمت و شخصیت آنان است که باید رعایت و به آن‌توجه ویژه شود. 
 
وی بیان کرد: دانشجویان باید همچنین با اساتید و پرسنل و کادر بهداشت و درمان رفتاری توام با احترام داشته باشد و از همین روزهای اول کار تیمی را آموخته و تمرین کنند.  
 
مرادی افزود: حرفه پزشکی ترکیبی از علم و عمل است و دانشجویان باید در هر دو مسیر گام برداشته و خود را پرورش دهند.
 
وی گفت: دانشجویان باید پرسش گر باشند و هر لحظه حضور در بالین بیمار را چون فرصتی برای آموختن تصور کنند ؛ معاینه ، گرفتن شرح حال و همکلامی  همدلانه با بیماران باید با آرامش انجام شود .تمامی این لحظات سرشار آموزه و درس است.   
 
مرادی اظهار داشت: پزشکی حرفه سخت کوشی است و باید در مسیر آن صبر و شکیبایی پیشه کرد و در مقابل خواسته مردم با تکریم برخورد کرده و بیمار را به آرامش دعوت کرد. 
 
وی بیان کرد: هیچ مزد و پاداشی به اندازه لبخند رضایت یک بیمار و تسکین آلام آنان قدر و ارزش ندارد . از خداوند میخواهم این شروع را برای شما آغازی مقدس قرارداده و شما را در طی این مسیر که آینده سازان سلامت جامعه هستید موفق و پیروز گرداند.
 
انتهای پیام/ز


 حرفه پزشکی ترکیبی از علم و عمل است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.