اول تا هفتم مرداد ماه هفته حمایت از بیماران هموفیلی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه صنیعی رئیس گروه بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : حدود ۷ تا ۸ درصد از وزن بدن را خون تشکیل می‌دهد و برای آنکه انسان در وضعیت پایدار و معمولی باشد، همواره باید حجم معینی خون در بدن وجود داشته باشد و یکی از وضعیت‌هایی که می‌تواند باعث خونریزی شدید و طولانی‌مدت شود، بیماری هموفیلی است.

وی گفت : هموفیلی بیماری نادری است که بر توانایی خون برای لخته شدن تأثیر می‌گذارد و این بیماری معمولاً ارثی است و اکثر افراد مبتلا به آن از جنس مذکر هستند.

صنیعی افزود: علامت اصلی بیماری هموفیلی خونریزی است که بند نمی‌آید و به همین دلیل به آن بیماری خونریزی طولانی‌مدت نیز می‌گویند و بسته به سطح فاکتورهای انعقادی خون بیمار ،خونریزی می‌تواند خفیف تا شدید باشد.

وی افزود : بیمار هموفیلی ممکن است دچار خونریزی بینی یا خون دماغ هایی شود که بند آمدن آن مدت زیادی به طول انجامد خونریزی از لثه‌ها، کبودی پوستی، درد و سفتی در اطراف مفاصل مانند آرنج، به‌علت خونریزی در داخل بدن از جمله دیگر علائم این بیماری است.

وی همچنین وجود علائم خونریزی مفصلی مانند سوزن‌سوزن شدن، درد یا سفتی در مفصل و داغ، تورم و حساس شدن مفصل ، کبودی و یا خونریزی که بند نمی آید را نیز از جمله دیگر علائمی دانست که فرد باید به پزشک مراجعه کند.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

علائم بیماری هموفیلی

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.