مدیر گروه اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: باید همیشه به خاطر داشته باشیم پزشکی و اخلاق با هم آمیخته شده اند و با هم معنا می یابند   

 ایزدی  مدیر گروه اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه گفت: بر سر در دانشکده پزشکی باید حک شود "هرکسی که اخلاق نمی داند وارد نشود" ؛ باید همیشه به خاطر داشته باشیم پزشکی و اخلاق با هم آمیخته شده اند و با هم معنا می یابند.

وی گفت:طبیبانی که از گوهر اخلاق تهی اند تنها پزشک‌ جسم اند و ارتباط ماشینی با بیماران از واقعیت علم پزشکی به دور است.

 خزایی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه گفت: گاهی آموزش هایی که در کلام و گفتگو با بیماران و رفتار و منش اساتید وجود دارد از بسیاری از کتب و جزوه ارزشمند تر است.

وی  گفت: دانشجویان باید از تمامی جنبه ها و فرصت های این محیط فراگیر، از کلام و تعلیمات اساتید گرفته تا دیگر کادر درمان و حتی بیماران استفاده کنند و در هر ثانیه به آموخته های خود بیافزایند.

وی ادامه داد:با ورود به این مرحله و حضور بر بالین بیمار باید دو چندان احساس مسئولیت کرده و به یاد داشته باشیم راز داری از جمله مهمترین وظایف ماست که ملزم به رعایت آن هستیم.

خزایی  افزود: دانشجویان باید با ارتباط درست با بیماران ، همدلی را افزایش داده و با صبر و متانت در تسکین آلام آنان تلاش کنند.

 

انتهای پیام/ز


دانشجویان باید با صبر و متانت در تسکین آلام آنان تلاش کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.