با اجرای پروژه خط انتقال گاز ۵۶ اینچ سراسری دهگلان- میاندوآب، گاز استان تقویت می‌شود و این اقدام، پایانی بر قطعی گاز در کردستان و پایداری شبکه گاز سقز و بانه خواهد بود.

پایان قطعی گاز و پایداری شبکه گاز در کردستانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان  اظهار داشت: شهر‌های استان در خطوط انتهایی گاز کشور قرار دارد و در زمان‌هایی با افت فشار گاز و اختلالاتی به ویژه در شهر‌های سقز وبانه مواجه بودیم.

وی در خصوص پروژه خط انتقال گاز ۵۶ اینچ سراسری دهگلان- میاندوآب که بخشی از خط انتقال لوله نهم سراسری گاز است، اظهار کرد: این خط در دو قطعه دهگلان تا سنته و سنته تا میاندوآب به طول ۲۲۷ کیلومتر، با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان در حال اجراست.

فعله گری اضافه کرد: این عملیات توسط شرکت مهندسی توسعه گاز کشور در دست اجراست که قطعه اول شامل ۱۲۴ کیلومتر و قطعه دوم شامل ۱۰۳ کلیومتر می‌باشد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این خط در محدوده استان کردستان تا پایان آذرماه به اتمام می‌رسد، عنوان کرد: ظرفیت انتقال این خط ۱۰۰ میلیون مترمکعب گاز است.

وی ادامه داد: این خط از دهگلان، دیواندره و سقز عبور می‌کند که جدا از تقویت گاز استان کردستان بستری مناسب برای صنایع انرژی بَر از جمله صنایع فولاد و پتروشیمی و شهرک‌های صنعتی است.

انتهای پیام/ز

قطعی گاز در کردستان برطرف شد

برچسب ها: گاز ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.