معاون امور بهبودات دامی سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: با تامین اعتبار برای خرید و تغییر مالکیت کشتارگاه سپیدمرغ مانشت توسط اتحادیه مرغداران استان، مشکل تعطیلی این واحد صنعتی برطرف می شود.

بازگشت کشتارگاه مرغ ایلام به چرخه تولید

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام;مجتبی شیرخانی معاون امور بهبودات دامی سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: با توجه به مشکلات مالی مالک فعلی این کشتارگاه و رغبت نداشتن وی برای فعالیت در این واحد صنعتی، با موافقت استاندار ایلام تسهیلات ارزان قیمت با سود بانکی اندک در اختیار اتحادیه مرغداران قرار گرفته و روند تغییر مالکیت آن در حال انجام است.

وی افزود: با موافقت استاندار ایلام مقرر شد از محل اعتبارات و تسهیلات طرح انتقال توسعه روستایی و عشایری 90 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای خرید و تغییر مالکیت کشتارگاه سپیدمرغ مانشت در اختیار هیات مدیره اتحادیه مرغداران استان ایلام قرار بگیرد.

شیرخانی اضافه کرد: 50 میلیارد ریال با کارمزد 10 درصد با هدف سرمایه در گردش و 40 میلیارد ریال با سود 6 تا هشت درصد برای ایجاد خط 2 در این کشتارگاه مصوب و تخصیص یافته است.

وی اظهار کرد: این اعتبار از طریق ثبت نام اتحادیه مرغداران در سامانه کارا متعلق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آنها قابل پرداخت است.

وی افزود: این کشتارگاه در حال حاضر دارای خط یک کشتار است و احما و احشای آن به صورت مجزا بسته بندی و به بازار فروش و مصرف عرضه می شود.

به گفته معاون جهاد کشاورزی ایلام با تزریق اعتبار و راه اندازی خط 2 در این کشتارگاه تمام پسماند، احما و احشا و خونابه طیور ذبح شده با فشار بالا (واکیومی) پرس، بسته بندی و صادر می شود، همچنین با احداث خط 2 مرغ های کشتار شده قابلیت انجماد به مدت یک سال را برای عرضه به بازار مصرف دارد.

شیرخانی توضیح داد: با راه اندازی خط 2 کشتارگاه مدفوع طیور به صورت کود، خونابه در قالب پودر خون، پودر پر، پودر گوشت و احما و احشای ضایعاتی و غیر قابل مصرف، ساق پا با فشار بالا بسته بندی و به بازارهای داخلی و خارجی صادر می شود.

 

انتهای پیام/اس

 

 

حل مشکلات کشتارگاه مرغ ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.