رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مطرح کرد؛

مهارت آموزی به دانش آموزان در طرح «ایران مهارت»

پاک سرشت گفت: در طرح ایران مهارت قصد داریم که در دوره متوسط اول و دوم، دانش آموزان با فضای کسب و کار و کار آفرینی آشنا شوند.

مهارت آموزی به دانش آموزان در طرح «ایران مهارت»به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینكه سازمان فنی و حرفه ای مهمترین نهاد آموزشی برای آموزش غیر رسمی است، اظهار كرد: با توجه به نیاز امروز كشور گسترش مهارت اموزی بعنوان یك اصل بدون هماهنگی سایر دستگاه ها محقق نخواهد شد.

وی افزود: پیوند آموزش های رسمی و غیر رسمی به عنوان یك دغدغه مطرح بوده كه همین امر باعث شد ٢ پروژه مشترك با ٢ وزارتخانه انجام داده شود.

پاك سرشت با اشاره به اینكه طرح «ایران مهارت» اولین پروژه بین سازمان فنی و حرفه ای، وزارت علوم و وزارت آموزش پرورش است، تصریح كرد: در طرح ایران مهارت سعی می شود كه در دوره متوسط اول و دوم، دانش آموزان با فضای كسب و كار و كار آفرینی آشنا شوند. این طرح در دوره های ٢٠ ساعته در خارج از ساعات درسی برگزار می شود.

رییس سازمان فنی و حرفه ای كشور اضافه كرد: این طرح در استان های قزوین، مازندران، البرز، مركزی، سمنان و گلستان بصورت پایلوت شروع به فعالیت كرده است.

پاك سرشت با اشاره به طرح دوم سازمان فنی و حرفه ای بین دو وزارتخانه علوم و وزارت آموزش پرورش افزود: در دانشگاه ها دانشجویان برای واحد درسی كارورزی خود می توانند با توجه به رشته مرتبط خود، این واحد را در سازمان فنی و حرفه ای بگذرانند.

وی در پایان اظهار كرد: مهارتی كردن آموزش های دانشگاهی و مدارس می تواند به پیشبرد هدف مهارت سازی در جامعه كمك بسزایی كند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۰۴ مرداد ۱۳۹۷
سازمان در ده روز چی میخواد یاد بده ! چون دوره هاش ده روزه است.
در ضمن مگه ما که فوق لیسانس رشته فنی را گرفتیم به کجا رسیدیم که دانش آموزان بخوان برسن !!!
آخرین اخبار