نماینده معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: در سال‌های اخیر و با تلاش مجدانه شهرداری حریم شهر تهران به خوبی حفظ شده است.

حریم شهر تهران به خوبی حفاظت شده استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خانلری نماینده معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران در جلسه شورای استان تهران با رد اظهارنظرهای موجود در خصوص تجاوز به حریم شهر تهران اظهار کرد: 1200 هکتار از حریم شهر تهران با شهرستان‌های مجاور دارای اختلاط و تداخل مرزی است.

وی گفت: حریم پایتخت در جلسه‌ای که در تاریخ هفدهم خرداد سال 95 شورای عالی شهرسازی و معماری برگزار شد، تعیین و تصویب شد و متاسفانه عوامل اجرایی در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها این قانون را مطالعه نکرده‌اند و شهرداری‌ها هم به خوبی از حریم‌های تعیین شده محافظت می‌کنند.

خانلری با تاکید بر مشخص بودن دقیق تقسیمات کشوری گفت: بر اساس قانون هیچ بخشی حق تجاوز به حوزه تقسیمات کشوری را ندارد و مقرر شده است برای خلا‌های مدیریتی در این زمینه فکری شود.

وی با بیان اینکه مسئولیت مدیریت یکپارچه تقسیمات کشوری به عهده وزیرکشور است،گفت: 6هزار کیلومتر مربع از حریم شهر تهران بررسی شده است و تفاهم نامه‌های لازم در این زمینه امضا شده است و به زودی راهبردهای اساسی در این زمینه ابلاغ خواهد شد.

خانلری گفت:در قانون تصریح شده است که ۸۰ درصد درآمد مناطق حریم باید در همان محدوده هزینه شود.

وی تاکید کرد: نگاه به مناطق حریم به هیچ وجه نگاه درآمدزایی نیست و اولویت راهبردی شهرداری در خصوص حرایم شهر تهران حفظ و صیانت از این مناطق است ‌.

خانلری با اشاره به تداخل مرزی محدوده شهر تهران با شهرستان با شهرستان قدس گفت: بر اساس مقررات همه درآمدهای حریم مشترک با نظر فرماندار شهر قدس هزینه می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار