نماینده شهرستان اسلامشهر در شورای استان تهران گفت: نبود حریم مشخص و تراکم بالای جمعیت از مشکلات اصلی شهرستان اسلامشهر است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ناصر عبدی آذر نماینده شهرستان اسلامشهر در شورای استان تهران در جلسه شورای استان تهران که امروز(دوشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: عدم شفاف سازی در حوزه تقسیمات شهری و روستایی باعث بروز مشکلاتی برای شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و مردم شده است.

عبدی آذر با اشاره به وجود دوگانگی تصمیم گیری در برخی از حوزه‌های شهری و روستایی افزود: برخی از مناطق این شهرستان با شهرستان‌های قدس، ملارد و شهریار تداخل مرزی دارند و همین امر مردم و دستگاه‌های خدمات رسان را سردرگم کرده است.

وی با اشاره به وجود بخش بزرگ شهر آفتاب در حوزه این شهرستان گفت: هنوز برای این بخش دستور کار و قانون مشخصی وجود ندارد و شهرداری تهران در برخی از امور این منطقه دخالت می‌کند.

نماینده شهرستان اسلامشهر در شورای استان تهران اجرایی نشدن مصوبات نهاد‌های بالادستی را از مشکلات عدیده این شهرستان دانست و گفت: شورا‌های روستا در این شهرستان نیز از نداشتن حریم مشخص و نبود متولی خاص برای خدمات رسانی گلایه‌مند هستند.

عبدی آذر در بخش دیگری از سخنان خود به فرآیند طولانی و بروکراسی اداری برای صدور پروانه ساخت اشاره کرد و گفت: برای احداث ۱۲۰ متر بنا در این شهرستان باید ۹ مهندس ناظر نظر کارشناسی دهند که این فرآیند باید کاهش یافته و کارشناسی‌ شود.

وی همچنین به مشکل نبود مراکز و نمایندگی‌های پزشکی قانونی در شهرستان‌های استان تهران اشاره کرد و گفت: چنانچه شخصی در شهرستان‌ها فوت کند، متوفی به علت نبود مرکز پزشکی قانونی باید حتما به پزشکی قانونی تهران منتقل و پس از آن جسد به بهشت زهرا(س) ارجاع داده می‌شود که پس از طی مراحل طولانی وابستگان متوفی می‌توانند جنازه را پس از این فرآیند طولانی به شهرستان خود منتقل کنند.

نماینده شهرستان اسلامشهر در شورای استان تهران افزود: دایر کردن دفاتر پزشکی قانونی در شهرستان‌های استان تهران با توجه به جمعیت زیاد این مناطق از ضروریات انکارناپذیر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار