نماینده شهرستان دماوند در شورای استان تهران گفت: شهرستان دماوند با استان‌های سمنان و مازندران و همچنین با شهرستان پردیس اختلاف حریم دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود نقیبی نماینده شهرستان دماوند در شورای استان تهران در جلسه شورای استان تهران که امروز(دوشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: تداخل حریم با استان سمنان در شهرستان دماوند به لحاظ بهره برداری از معادن گچ و آهک به درگیری و محافل قضایی کشیده شده است و این موضوع به دلیل نبود مرز مشخص بین استان سمنان و شهرستان دماوند است.

نقیبی همچنین افزود: نقشه تقسیمات کشوری مرز دقیق بین استان مازندران و شهرستان دماوند را نیز مشخص نکرده است که به همین دلیل بهره برداری از برخی از اراضی مرغوب منطقه دارای مدیریت دوگانه و چندگانه است.

وی افزود: در شرق این شهرستان نیز چندین روستا دارای اختلاف مرزی و حریم با شهرستان پردیس است که این امر ضمن بلاتکلیفی مردم نارضایتی آنان را نیز در پی داشته است.

نقیبی نداشتن حریم در روستا‌های شهرستان دماوند را معضل اصلی این مناطق دانست و گفت: اهالی روستا‌ها برای ساخت و ساز و توسعه روستا به لحاظ نداشتن حریم مشخص دچار مشکلات عدیده هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.