استاندار قزوین گف: باید باغستان را اقتصادی کرد تا مردم از آن محافظت کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ عبدالمحمد زاهدی در جلسه شورای باغستان قزوین افزود: با افزایش محصول و رونق گردشگری می‌توان این باغ‌ها را احیا کرد.

وی تاکید کرد: برای حفظ و احیای باغستان در ابتدای هر سال باید طرح‌ها تعیین و بر اساس آن سهم دستگاه‌های مرتبط مشخص شود.

استاندار، کشت متناسب با اقلیم منطقه، سازگار و مقاوم به کم آبی و جلوگیری از اجرای طرح‌های عمرانی آسیب زا را از دیگر مواردی دانست که می‌تواند به حفظ و احیای باغستان‌های قزوین کمک کند.

فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: از مجموع ۶ هزار هکتار باغستان امروز فقط ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار باقی مانده است و باید با انتقال آب تصفیه خانه قزوین از تخریب بیشتر جلوگیری کنیم.

حضرتی‌ها مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هم خواستار برخورد قضایی با کسانی شد که در باغستان‌های شهر قزوین دامداری می‌کنند.

حضرتی‌ها همچنین با اشاره به احداث پل امام رضا در حریم امامزاده حسین و میمون قلعه گفت: در یک اقدام غیر قانونی در کمسیون ماده ٥ حریم میمون قلعه و امامزاده حسین را کمتر کردند ودر یک ماه گذشته کلی تخریب و بتن ریزی در پروژه تقاطع غیر همسطح این مسیر انجام شده است.

شهردار قزوین هم درباره این پل که در مسیر باغستان احداث شده است گفت: پل غیر همسطح امام رضا باید به پل ابوترابی وصل شود در غیر این صورت همه هزینه هادور ریخته شده است.

صفری افزود: اتصال این دو پل نقش کمربندی را در قزوین ایفا می‌کند.

انتهای پیام/

جلسه شورای باغستان‌های سنتی قزوین

برچسب ها: استانداری ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.