مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه لرستان در حوزه اشتغال فراگیر رتبه اول کشور را کسب کرد است، گفت: ۱۵۴ میلیارد تومانی تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی در این استان پرداخت شد.

لرستان در حوزه اشتغال فراگیر رتبه اول کشور را کسب کردبه گزارش خبرنگار  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی آشتاب مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه لرستان در حوزه اشتغال فراگیر رتبه اول کشور را کسب کرد است، گفت: ۱۵۴ میلیارد تومانی تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی در این استان پرداخت شد.

 علی آشتاب صبح امروز در جلسه کارگروه بانک‌های استان لرستان بیان کرد: عملکرد سیستم بانکی و پولی استان در اعطای تسهیلات مناسب بوده، به نحوی که لرستان در حوزه اشتغال فراگیر رتبه اول کشور را کسب کرده و ۹۲ میلیارد تومان تسهیلات در این راستا پرداخت شده است.

وی گفت: همچنین در زمینه اعطای تسهیلات روستایی نیز رتبه هفتم کشور را داشته و تاکنون ۶۲ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: اقتصاد کشور بانک محور بوده و به خاطر اینکه طرح‌های بزرگ را در استان به صورت مناسبی اجرا کنیم نیاز به یک وحدت رویه مناسبی توسط بانک‌ها داریم تا بتوان بخش زیادی از مسایل و مشکلات را حل کرد.

آشتاب در ادامه اظهار داشت: در ابلاغ سهم تسهیلات اشتغالزایی استان تقدم و تاخیر در ابلاغ‌ها باعث بروز مشکلات زیادی شده که انتظار می‌رود این موضوع توسط بانک‌های عامل برطرف شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نقش بانک‌های خصوصی در اقتصاد استان کمتر از ۱۰ درصد است، افزود: ۹۰ درصد از منابع بانک‌های خصوصی در بیرون از استان سرمایه‌گذاری می‌شود که انتظار می‌رود این امر اصلاح شود.

وی بیان کرد: برخی از بانک‌ها به نوعی از بدنه کارشناسی قوی برای بررسی پرونده‌ها برخوردار نیستند، همچنین افزایش سطح اختیارات بانک‌ها در بررسی طرح‌ها متفاوت است و تنوع اختیارات مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند که انتظار داریم این امر اصلاح شود.

انتهای پیام/ب

لرستان رتبه اول اشتغال فراگیر کشور را کسب کرده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.