فرماندار دلفان گفت: محصول نخود این شهرستان دارای کیفیت بسیار بالایی است که به دلیل نبود صنایع فراوری و بسته بندی به صورت خام و با ارزش افزوده اندک به استان‌های همجوار ارسال و با نام آن‌ها به خارج از کشور صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  جعفر طولابی، فرماندار دلفان گفت: سالانه ۳۰ تا ۴۰ هزار تن نخود در دلفان تولید و به دلیل نبود صنایع جانبی، به نام استان‌های دیگر مانند کرمانشاه و همدان صادر می‌شود.

وی افزود: از مجموع ۱۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دلفان تنها ۲۰ هزار هکتار آبی شده در حالیکه چنانچه سرمایه گذاری مطلوبی در ابن بخش انجام شود اشتغال و توسعه بسیاری به دنبال دارد.

وی همچنین گفت: ۲۵۰ گونه گیاهی در شهرستان دلفان شناسایی شده و چشمه آب گرم این منطقه در صورت ساماندهی و تامین زیرساخت‌های لازم قابل رقابت با نمونه‌های مشابه کشور است.

فرماندار دلفان افزود: ۴۵۰ هزار راس دام سبک و ۳۰ هزار راس دام سنگین در دلفان وجود دارد که سالانه ۲ هزار و ۵۸۴ تن گوشت قرمز و ۱۹ هزار و ۱۲۲ تن شیر در این شهرستان تولید می‌شود ام به دلیل سنتی و معیشتی بودن دامپروری در دلفان، این ظرفیت بزرگ بدون نتیجه مانده است.
طولابی بیان کرد: در حال حاضر جمعیت دانش آموزی این شهرستان ۳۰ هزار نفر بوده و از ۴۵۰ واحد آموزشی نیز ۵۷ واحد تخریبی است.
وی ادامه داد: همچنین ۶۱ واحد به صورت کانکس و ۱۲ واحد استیجاری هستند که نبود تجهیزات سرمایشی و گرمایشی در مدارس نیز مشکل ساز شده است.

وی همچنین سرانه ورزشی این شهرستان را ۵۷ سانتی متر برشمرد و گفت: این میزان فاصله بسیاری با استاندارد استان و کشور دارد.

فرماندار دلفان تصریح کرد: هم اکنون ۱۸ هزار نفر از مردم این شهرستان، تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) و ۲ هزار نفر تحت حمایت بهزیستی قرار دارند و بیش از ۱۲ هزار نفر نیز برای بهره مندی از خدمات این نهاد‌ها پشت نوبت هستند.

طولابی گفت: دلفان از نظر وجود زیر ساخت‌های توسعه‌ای از شهرستان‌های محروم لرستان می‌باشد که عمق محرومیت آن فراتر از اقدامات صورت گرفته است.

وی ادامه داد: محرومیت‌ها موجب بروز آسیب‌های اجتماعی فراوان در این شهرستان شده و بیکاری بالا نیز عواقبی همچون اعتیاد، طلاق، خودکشی، حاشیه نشینی، و بزه‌های اجتماعی در بر داشته است.

به گفته وی از این رو دلفان به عنوان پایلوت برای اجرای طرح پیشرفت و آبادانی در سطح کشور معرفی و انتخاب شده است.

انتهای پیام/د

نخود دلفان با نام سایر استان‌ها به خارج از کشور صادر می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار