گوشه‌ای از زندگی نامه شهید منوچهر حمیدی یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است. شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است.

شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست بلکه انتخاب آزادانه و آگاهانه و خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهیدمنوچهر حمیدی یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید:
شهیدمنوچهر حمیدی سال ۱۳۴۲ در شهرستان ارومیه، به دنیا آمد و تحصیلات خودش را به علت اینکه پدرش ارتشی بود در شهر‌های اصفهان، شیراز و ارومیه به پایان رساند و موفق به اخذ دیپلم شد.
سپس در کلاس نقشه کشی ساختمان و ماشین نویسی ثبت نام کرد و به فعالیت پرداخت و در کنکور فنی و مهندسی شرکت نمود و قبول شد و قرار بود، در مهر ماه به دانشگاه برود. به جهت علاقه به جمهوری اسلامی، از فرصت استفاده کرد و از طریق سپاه به جبهه‌های حق علیه باطل شتافت.
قبل از انقلاب نیز در تظاهرات خیابانی شرکت می‌نمود. با هواداران گروهک‌ها به بحث می‌نشست و قوانین اسلام را تشریح می‌کرد و به سخنان امام امت توجه بیشتری داشت.
در نماز جمعه و جماعت شرکت می‌کرد و به کلاس‌های قرآن و عقیدتی علاقه‌ی خاصی داشت و در آن‌ها فعال بود. همیشه شب‌ها در پایگاه نگهبانی می‌داد و علاقه خاصی به طبیعت داشت از این رو اغلب اوقات فراغت را دل به کوهستان می‌سپرد و کوهنوردی می‌کرد.
همیشه به فکر اسلام و استقرار آن در جامعه بود. به زندگی این دنیا توجهی نداشت چنان که، در وصیت نامه وی آمده است فقط برای الله کار کنید و زیاد به فکر زندگی مادی نباشید و این دنیا را برای آخرت خود مزرعه‌ای حساب کنید و در هر پست و هر مقامی که هستید، برای الله کار کنید و فقط تخم برادری و نیکی را در آن بپاشید و همیشه خدا را در مقابل اعمالتان در نظر بگیرید.

او در جبهه‌های حق علیه باطل و پاکسازی منطقه، تلاش‌های بسیاری کرد و سرانجام در تاریخ ۲/۳/۱۳۶۲ در شهرستان مهاباد، در عملیات پاکسازی منطقه، بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید.
فرازی از وصیت نامه شهیدمنوچهر حمیدی
فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا پس به درستی که با درستی آسانی است
به امید ظهور هر چه سریعتر امام زمان (عج) و طول عمر رهبر کبیر انقلاب اسلامی امید مستضعفین جهان وصیت نامه خود را اغاز میکنم.
در اول وصیت نامه خود میخواهم به پدر و مادر خود سلام کنم و این آیه را که میفرماید:
«ولا تحسین الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون» بر ایشان یاداوری کنم و بگویم گمان نکنید کسانیکه در راه خدا کشته میشوند مردگانند بلکه انان زنده اند و نزد خدای خویش روزی دارند پدر و مادر بدانید این زندگی جز سرابی بیش نیست انسان تشنه به خیال خود که به اب خوشبختی نزدیک است روز‌ها را سپری میکند. ولی واقعیت اینست که سعادت خوشبختی حقیقی در دنیای دیگراست و کسانیکه در این مزرعه زندگی تخم نیکی کاشته اند و اوامر الهی را انجام داده اند به این سعادت «شهادت» دست می‌یابندبرادران نگذارید که خون شهدا پایمال شود. شما هر کدام الگویی برای جامعه باشید تا اسلام پیشرفت کند و به تمام جهانیان صادرشود.
انتهای پیام/

بیوگرافی شهیدمنوچهر حمیدی

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار