در سال تحصیلی جدید، ۲۴ هزار دانشجو معلم در کشور جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شود.

۲۴ هزار دانشجو معلم جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ معصومه علی‌نژاد معاون امور دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور روز گذشته یکشنبه ۳۱ تیر ۹۷ در دوره منطقه‌ای توان افزایی سرپرستان سرا‌های دانشجویی این دانشگاه در شهرکرد گفت: در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ و با موافقت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ۲۴ هزار دانشجو معلم از طریق آزمون سراسری، جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شود.

وی افزود: به دنبال جذب این تعداد دانشجو، با کمبود بیش از ۱۵۰ نیروی جدید برای سرپرستی سرا‌های دانشجویی مواجه خواهیم شد که جذب کمک یار دانشجو از بین دانشجو معلمان، این کمبود را رفع می‌کند.

علی‌نژاد با اشاره به اهمیت وظایف و جایگاه سرپرستان سرا‌های دانشجویی در تعلیم و تربیت دانشجو معلمان اضافه کرد: سرپرستان سرا‌های دانشجویی افرادی تأثیرگذار و موثر بر کیفیت آموزش هستند که می‌توانند دانشگاه را به یک نهاد کیفیت‌گرا تبدیل کنند.

وی اظهار داشت: درصد زیادی از دانشجو معلمان در طول تحصیل در سرا‌های دانشجویی زندگی می‌کنند که باید برای پر کردن اوقات فراغت آنان در بخش‎های فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و مشاوره ای، سرمایه گذاری بیشتری انجام شود.

علی‌نژاد با بیان اینکه ساختمان سرا‌های دانشجویی دانشگاه فرهنگیان قدیمی است، از سرپرستان این سرا‌ها خواست با بازسازی و بهسازی فضا، مکانی شاد و ایمن را برای دانشجویان فراهم نمایند.

وی همچنین از تشکیل و انتخاب اعضای اصلی نخستین انجمن دانش آموختگی نو معلمان در کشور خبر داد و گفت: این انجمن، سیاست‎گذاری و تدوین برنامه‌های فارغ التحصیلان دانشگاه را پیگیری می‌کند.

دوره توان‌افزایی سرپرستان سرا‌های دانشجویی دانشگاه فرهنگیان مناطق ۷ و ۱۰ کشور، با محوریت مباحث اقدام پژوهی و آموزشی و با شرکت ۶۰ نفر از سرپرستان سرا‌های آموزشی استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، یزد، اصفهان و چهارمحال و بختیاری، از روز گذشته یکشنبه ۳۱ تیر ۹۷ به مدت ۲ روز در شهرکرد در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ش

دوره توان‌افزایی سرپرستان سرا‌های دانشجویی دانشگاه فرهنگیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار