طرح معتمدان معین دانشجویی در دانشگاه فرهنگیان اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در سومین دوره بالندگی کارشناسان مشاوره دانشگاه فرهنگیان در شهرکرد گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی، طرح معتمدان معین دانشجویی در دانشگاه فرهنگیان اجرا می شود.

محمدعلی فقیه افزود: این طرح سال گذشته تدوین شده است و پیش بینی می شود تا سال تحصیلی آینده در تمام دانشگاه های کشور اجرایی شود.

وی، با بیان اینکه این طرح در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز از سال های گذشته اجرایی شده اظهار داشت: شبکه سازی خانواده ایثارگران از اهداف این طرح است.

فقیه گفت: برای اجرای این طرح، نرم افزاری در فضای مجازی طراحی شده که با ورود به سیستم آموزشی دانشگاه، اطلاعات دانشجویان شاهد و ایثارگر ثبت می شود.

وی، با بیان وجود سه هزار دانشجو معلم خانواده ایثارگر و شاهد در دانشگاه فرهنگیان افزود: در این سامانه دانشجویان شاهد و ایثارگر با یکدیگر در ارتباط مجازی هستند.

فقیه، هویت گریزی را یکی از مشکلات دانشجویان شاهد در دانشگاه های کشور بیان و اضافه کرد: بخشی از دانشجویان شاهد و ایثارگر کشور برای کاستن از فشار روانی که به دلیل سهمیه ایثارگری در بین دانشجویان رواج دارد، از بیان سهمیه شاهد و ایثارگر در کنکور و یا دانشگاه امتناع می کنند.

وی گفت: امسال نفر اول رشته ریاضی، فیزیک در کشور، نفر دوم و پنجم علوم انسانی و نفر سوم هنر و چهاردهم زبان و 21 و 59 تجربی بدون استفاده از سهمیه شاهد و ایثارگر موفقیت علمی کسب کردند که همگی از خانواده ایثارگران می باشند.

مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: هم اکنون 60 هزار دانشجو و دانش آموز ممتاز در سطوح مختلف آموزشی در جامعه ایثارگری مشغول فراگیری علم و دانش هستند.

فقیه در ادامه بر اهمیت نقش مشاوره در دانشگاه های کشور تأکید کرد و گفت: مشاوران در زمینه معرفی راه و هدایت تحصیلی و اشتغال دانشجویان نقش مهم و موثری دارند.

وی گفت: در حال حاضر 70 هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان کشور مشغول به تحصیلند که از این تعداد سه هزار دانشجو از خانواده شاهد و ایثارگر است.

فقیه، افزایش ایجاد انگیزش و بهره وری و کارایی تحصیلی دانشجویان، رصد دقیق مسائل آموزشی و مسائل غیر آمورشی موثر در فرآیند آموزش از مهمترین وظایف مشاوران در دانشگاههایی کشور است.

وی از رضایت نداشتن فرایند استاد مشاوری در بسیاری از دانشگاه های کشور خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جدید اصلاحاتی در فرایند استاد مشاور در دانشگاه های کشور ایجاد می شود.

سومین دوره بالندگی کارشناسان مشاوره دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور به مدت 3 روز در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار