معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه گفت:در زلزله ۲۱ آبان کرمانشاه بیش از هزار و ۳۰۰ فضای اشتغال مددجویان کرمانشاهی تخریب شد .

 به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه  رشید جلیلیان معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه  در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه بیان کرد:در سال ۹۶ با پرداخت ۹۶ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال پنج هزار و ۵۱۸ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت در استان کرمانشاه ایجاد شده است.

وی بیان کرد:هزار و ۶۱۱ طرح از این فرصت های شغلی از سوی بانوان سرپرست خانوار، ۳۲۵ طرح توسط فارغ التحصیلان دانشگاهی و بیش از دو هزار و ۵۰۰ طرح نیز از سوی مددجویان ساکن روستاها ایجاد شده است.

جلیلیان با بیان اینکه این نهاد طی سه سال گذشته به منظور ایجاد ۱۸ هزار شغل پایدار برای مددجویان تحت حمایت رتبه نخست این نهاد در کشور را از آن خود کرده است، بیان کرد: فرصت های شغلی که این نهاد برای مددجویان اجرا می کند به دلیل ارائه مشاوره و اعمال نظارت های قبل، حین و بعد از ایجاد طرح از پایدارترین شغل ها به شمار می روند که هم اکنون بیش از ۸۵ درصد از طرح های شغلی مددجویان فعال و به پایداری و سودآوری مناسب رسیده اند.

وی با یادآوری اینکه تسهیلات اشتغال این نهاد به صورت قرض الحسنه و بدون نیاز به سپرده گذاری به منظور توانمندسازی اقتصادی به مددجویان پرداخت می شود، عنوان کرد: کمیته امداد آمادگی دارد به مددجویان فاقد مهارت آموزش های فنی و حرفه ای رایگان ارائه و در نهایت تسهیلات اشتغال پرداخت کند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه با پیش بینی اینکه امسال پنج هزار شغل پایدار با پرداخت ۱۷۰ میلیون تومان تسهیلات برای مددجویان تحت حمایت در استان ایجاد می شود، عنوان کرد: تسهیلات اشتغال مددجویان روستایی نیز در سال جاری به ۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

رشید جلیلیان همچنین به اقدامات این نهاد در خصوص کمک به فروش محصولات خودکفایی مددجویان تحت حمایت اشاره و عنوان کرد: این نهاد در کنار عرضه برخی محصولات مددجویان در نمایشگاه های استانی و کشوری به رایزنی و تعامل با موسسات و بخش های خصوصی فعال در بخش IT پرداخته است.

جلیلیان عنوان کرد: کمیته امداد به منظور کمک به بازاریابی و فروش محصولات خودکفایی مددجویان در استان کرمانشاه با همکاری موسسات خصوصی به زودی سامانه فروش اینترنی این محصولات را راه اندازی خواهد کرد.

وی به اقدامات واحد اشتغال کمیته امداد در زلزله ۲۱ آبان کرمانشاه نیز اشاره و عنوان کرد: در این حادثه بیش از هزار و ۳۰۰ فضای اشتغال مددجویان کرمانشاهی تخریب شد که کمیته امداد تاکنون ۴۰۰ فضای شغلی را با پرداخت کمک های بلاعوض مجددا بازسازی کرده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: همچنین این نهاد برای از سرگیری شغل مجریان تحت حمایت آسیب دیده از زلزله مجددا تسهیلات قرض الحسنه اشتغال به این مجریان پرداخت می کند.

تعامل با کارفرمایان به منظور ایجاد اشتغال برای مددجویان جویای شغل و پرداخت بسته های تشویقی و حق بیمه این کارفرمایان به مدت دو سال، برگزاری دوره های فنی و حرفه ای و کارآفرینی رایگان برای مددجویان ورایزنی و تعامل با بانک ها و موسسات مالی برای پرداخت تسهیلات اشتغال تنها بخش دیگری از اقدامات این نهاد در حوزه اشتغال و توانمندسازی اقتصادی خانوارهای مددجو است که جلیلیان به آن ها اشاره کرد.

 

انتهای پیام/ز

 

امسال پنج هزار شغل پایدار برای مددجویان در استان ایجاد می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.