سرپرست استانداری کرمان گفت: دستگاههای اجرایی استان باید آمار اشتغال ارائه شده را یکسان سازی کنند.

ضرورت یکسان سازی آمار اشتغال استانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،محمدجواد فدایی روز یکشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان گفت: آمار‌های متفاوتی در سامانه رصد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرکز آمار و تامین اجتماعی برای میزان ایجاد اشتغال ارائه شده که باید این آمار را اصلاح و یکسان سازی کرد تا بتوان در راستای اشتغالزایی برنامه ریزی و فعالیت کرد.
وی افزود: دیدگاه مدیران دستگاه‌ها نیز برای ایجاد شغل متفاوت است، و آمار اشتغالزایی نباید دلیلی برای رفع مسئولیت باشد لذا تلاش مسئولان در زمینه اشتغال و سرمایه گزاری باید روز به روز افزون‌تر شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز در این نشست گفت: سال قبل تعهد ایجاد شغل توسط دستگا‌ه‌های اجرایی استان کرمان به میزان ۳۴ هزار و ۴۹۳ شغل بود که بیش از ۳۹ هزار شغل جدید فراهم و در سامانه رصد ثبت شد.

رضا اسماعیلی افزود: امسال نیز ۳۵ هزار و ۳۳۰ شغل در استان کرمان تعهد شده که بخش زیادی از این تعهد تاکنون محقق نشده است.

وی تصریح کرد: این اداره کل سال گذشته برنامه دوسالانه اشتغال استان کرمان را تهیه کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: دستگاه‌های اجرایی در شهرستان کرمان طی سال جاری بیش از ۶ هزار شغل جدید تعهد کردند که تاکنون تنها ۲۷۷ شغل ایجاد شده است، باید با تلاش مضاعف و طرح‌های جدید افزایش یابد.

سامانه رصد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ارائه آمار اشتغال توسط دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی ایجاد شده است و دستگاه‌ها افراد استخدامی را در این سامانه ثبت می‌کنند.

کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان ظهر یکشنبه با حضور سرپرست استانداری، مدیران دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی این استان در سالن پیامبر اعظم برگزار شد و مدیران دستگاه‌ها به ارائه راهکار در زمینه اشتغالزایی پایدار و اقدامات انجام شده به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/ح

دستگاههای اجرایی آمار اشتغال استان را یکسان سازی کنند

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار