فرماندار اردبیل گفت: بکارگیری آبیاری نوین یکی از نیازهای ضروری دشت اردبیل است.

جواد زنجانی، فرماندار اردبیل امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بکارگیری آبیاری نوین را یکی از نیازهای ضروری دشت اردبیل دانست و افزود: در وضعیت فعلی با کمبود منابع آبی به ویژه در بخش روستایی مواجه هستیم و انتظار می‌رود دستگاه ‌های متولی نسبت به فرهنگ‌ سازی برای مدیریت مصرف آب اقدام کنند.

وی گفت: برداشت بی رویه از سفره های زیرزمینی، دشت اردبیل را به مخاطره انداخته و اگر تدابیری برای آن اندیشیده نشود در آینده شاهد بحران در این دشت خواهیم بود.

فرماندار اردبیل تصریح کرد: فقدان نظارت کافی در برداشت از سفره های آب زیر زمینی و نبود مدیریت مناسب در این زمینه باعث ایجاد وضعیت بحرانی کنونی شده است.

زنجانی همچنین در باره کیفیت پایین آب شرب اردبیل افزود: آب آشامیدنی اردبیل هم به لحاظ اشکالات اساسی در کیفیت و کمیت به بحث مهم تبدیل شده و ضروری است با نگاه جامع به این مشکل رسیدگی شود.

وی اظهار داشت: تمام مشکلات آب آشامیدنی اردبیل در سفر وزیر نیرور به اردبیل بررسی و قرار شد دولت برای برطرف شدن مشکلات آب آن توجه اساسی داشته باشد.

فرماندار گفت: برای برطرف شدن مشکلات آب اردبیل برنامه جامع باید تدوین شود چرا که در وضعیت فعلی آب جوابگوی جمعیت 850 هزار نفری این شهر در 20 سال آینده نخواهد بود.

انتهای پیام/ع

آب آشامیدنی اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.