فرماندار اردبیل گفت: کیفیت آب در اردبیل پایین است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،جواد زنجانی ،فرماندار اردبیل افزود: کیفیت آب در اردبیل پایین است و برای تامین آب پایدار و نیز ارتقای کیفیت آن برنامه های مختلف کوتاه مدت و بلندمدت در جریان است.

وی  گفت: برداشت بی رویه از سفره های زیرزمینی، دشت اردبیل را به مخاطره انداخته و اگر تدابیری برای آن اندیشیده نشود در آینده شاهد بحران در این دشت خواهیم بود .

فرماندار اردبیل تصریح کرد: فقدان نظارت کافی در برداشت از سفره های آب زیر زمینی و نبود مدیریت مناسب در این زمینه باعث ایجاد وضعیت بحرانی کنونی شده است.

زنجانی اعمال مدیریت و برنامه ریزی برای حراست و احیای دشت اردبیل را بهترین راهکار موجود اعلام کرد و گفت: برنامه های محیط زیست و آب بدون تاثیرگذاری مسائل سیاسی باید به صورت منطقه ای و استانی اعمال شود و اگر در این زمینه سیاست گذاری درستی شود می توان بر مشکلات فائق آمد.

وی با بیان اینکه 90 درصد آب در حوزه کشاورزی مصرف می شود، افزود: برای رفع بحران های موجود در بحث آب باید کار را از کشاورزی شروع کرد و در این راستا با اصلاح الگوی کشت و شیوه های آبیاری می توان مصرف آب را در این بخش به حداقل رساند.

فرماندار اردبیل با اشاره به تامین آب آشامیدنی اردبیل از سد یامچی گفت: با راه اندازی برج آبگیر در این سد که اعتبار خوبی در دولت تدبیر و امید برای آن اختصاص یافته پاره ای از مشکلات آب این شهر مرتفع خواهد شد.

زنجانی بیان کرد: تامین آب سالم و حفاظت از محیط زیست جز اولویت های دولت تدبیر و امید بوده و امید است در بودجه سال آینده اعتبار لازم برای این منظور تخصیص یابد.

انتهای پیام/ع

تامین آب سالم و حفاظت از محیط زیست جز اولویت های دولت تدبیر و امید است


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.