سرپرست میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: جشنواره ملی چارسوق به نوعی عرصه رقابت بین استان‌ها است تا به‌منظور جذب گردشگر ظرفیت‌ها و پتانسیل استان خود را معرفی کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ حبیب یزدان پناه سرپرست میراث فرهنگی ، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی با بیان این که جشنواره ملی چارسوق با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری استان‌ها امروز در برج میلاد تهران برگزار می‌شود ، افزود: شب فرهنگی خراسان شمالی با برپایی سیاه چادر ، عرضه انواع غذا‌ها و دم‌نوش‌های محلی ، موسیقی بخشی‌ها به مردم معرفی می‌شود.
وی با بیان این که احیای سنت‌ها و آیین‌های فراموش‌شده روستاها، معرفی و برجسته کردن فرهنگ و رسوم جوامع روستایی موجب جذب گردشگر می‌شود ، گفت: برگزاری این برنامه‌ها به منظور ایجاد فرصتی برای توسعه گردشگری با استفاده از ظرفیت‌های طبیعی و همچنین استعداد هنرمندان استان تدارک دیده شده است که حمایت از کالای ایرانی و خرید سوغات بخشی از برنامه ویژه تابستان است.
یزدان پناه با دعوت از تمام هم استانی‌ها در این جشنواره گفت: تلاش داریم با حضور پررنگ در نمایشگاه‌های تهران از جمله، نمایشگاه بهاره ، پاییزه ، کتاب ، مطبوعات و صنایع‌دستی و سوغات استان را بیش از پیش معرفی و آن را در کشور تبدیل به برند کنیم.
سرپرست میراث فرهنگی ، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: قالیچه و پشتی ترکمنی ، گلیم و جاجیم ، چادرشب ابریشمی ، کلاه کرکی ، چارق دوزی ، پوستین دوزی و زین سازی از مهم‌ترین صنایع دستی استان محسوب می‌شود.
وی افزود: بیش از هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی در خراسان شمالی شناسایی شده که ۵۸۳ اثر آن به ثبت رسیده است.
گفتنی است: آبنبات (شکر پنیر) بجنورد از سوغات مهم خراسان شمالی است.
انتهای پیام / ب

جشنواره چارسوق باهدف معرفی خراسان شمالی در برج میلاد برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.