حسام الدین سراج، خواننده مطرح کشور گفت: موسیقی و هنر با مذهب تعارض و منافاتی ندارد، اما به نظر برخی بزرگان جای شبهه دارد.

موسیقی و هنر با مذهب تعارض و منافاتی ندارد/ اجرای برنامه‌های هنری، روح شهر را تلطیف می‌کندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حسام الدین سراج این خواننده مطرح کشور در حاشیه برگزاری اجرای صحنه‌ای موسیقی ایرانی و در جمع اصحاب رسانه، افزود: خراسان خطه ادب و هنر و سرزمین بزرگان شعر و موسیقی است.

وی ادامه داد: باتوجه به شکسته شدن سد اجرای کنسرت در مشهد، لازم است این اتفاق به نحو صحیحی ادامه پیدا کند تا ریشه فرهنگ ملی، ادبیات و موسیقی فراموش نشود.

سراج بیان کرد: این سرزمین ویژه است و امید میرود تا درآینده برنامه‌های سازنده و مفیدی داشته باشد.

وی گفت: هنرمند دارای شاخصه‌های خاص خودش است و باید راه را برای اجرای هنر او باز گذاشت، اگر مسیر هنرمندان رو ببندیم بدون شک او از جای دیگری سر بر می‌آورد.

در ادامه این نشست، سرپرست گروه بامداد در مشهد بااشاره به اینکه برگزاری موسیقی در یک شهر نیاز به اعتماد سازی دارد، گفت: ما با جلب اعتماد مسئولان این شهر و رعایت اصول توانستیم 3 روز کنسرت سنتی را به اجرا دربیاوریم.

سیدسالار مرتضوی افزود: نبود هنر در یک شهر موجب ایجاد پرخاشگری، نزاع و ناامنی می‌شود لذا برگزاری برنامه‌های هنری، روح شهر را تلطیف می‌کند.

وی موسیقی را غذای روح دانست و افزود: کار هنری در شهری مانند مشهد نیاز به هویت شناسی آن شهر دارد که هویت شهر مشهد حرم علی بن موسی الرضا (ع) است و ما باید این مهم را درک کنیم.

گفتنی است؛ اجرای صحنه‌ای موسیقی ایرانی در روز‌های 28، 29 و 30 تیرماه جاری توسط استاد حسام الدین سراج در آمفی تئاتر موسسه همدم (فتح المبین) به اجرا درآمد.

انتهای پیام// ف. ح
 

نشست خبری حسام الدین سراج، خواننده مطرح کشور

برچسب ها: موسیقی ، هنرمندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.