همدان میزبان رقابت‌های شطرنج جام ملت‌های آسیا در دو بخش مردان و بانوان خواهد بود.

مسابقات شطرنج جام ملت‌های آسیا با حضور 10 کشور در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ احمد علی بابایی،رئیس هیات شطرنج استان همدان گفت: در برنامه هیات، در تابستان سال 97 میزبانی از 3 رویداد بزرگ ملی و فراملی ثبت شده تا تابستان سال 97 برای همدانی‌ها به تابستانی شطرنجی تبدیل شود.

وی اظهار داشت: نخستین رویداد مهم شطرنجی که در تابستان امسال به میزبانی شهر همدان برگزار می‌شود مسابقات جام ملت‌های آسیا است و 9تیم خارجی به همراه 3 تیم از کشورمان در بخش مردان و 2 تیم در بخش بانوان شرکت خواهند کرد.

بابایی ادامه داد: این مسابقات هر 2 سال یک بار برگزار می‌شود و این بار میزبانی از آن بر عهده شهر همدان است تا قهرمانان مطرح شطرنج آسیا برای اولین بار در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین به رقابت بپردازند.

وی اضافه کرد: این برای سومین بار است که رقابت‌های شطرنج جام ملت‌های آسیا به‌ میزبانی ایران برگزار می‌شود و کشورمان پیش از این در سال‌های 2006 در اصفهان و 2014 در تبریز میزبان این رویداد بود.

رئیس هیات شطرنج استان بیان کرد: مسابقات شطرنج جام ملت‌های آسیا از چهارم مرداد ماه آغاز و تا 13 مرداد ادامه خواهد داشت و نفرات برتر در مراسم اختتامیه که با حضور مسئولان استانی برگزار می شود تجلیل می شوند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش مردان این رقابتها شطرنج بازانی از کشورهای چین، هند، قزاقستان، ویتنام، ازبکستان، بنگلادش، سوریه، عمان، افغانستان و سه تیم از ایران به نام های ایران قرمز، ایران سفید و ایران سبز با هم به رقابت می پردازند.

احمد علی بابایی افزود: در بخش بانوان این رقابتها نیز شطرنج بازانی از کشورهای چین، قزاقستان، هند، ویتنام، سوریه، ازبکستان و دو تیم ایران سبز و ایران قرمز به رقابت می پردازند.

وی در پایان گفت: تیم‌های قهرمان در هر دو بخش مردان و بانوان قادر خواهند بود تا در رقابت‌های تیمی منتخب جهان که هر دو سال یک بار برگزار می‌شود، شرکت کنند.

انتهای پیام/ ش

رقابت‌های شطرنج جام ملت‌های آسیا در همدان

برچسب ها: شطرنج ، ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.