سه دستاورد فناوری اطلاعات در دانشگاه شهرکرد رونمایی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ در آیینی با حضور محمدرضا عارف رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، از سه دستاورد فناوری اطلاعات در دانشگاه شهرکرد رونمایی شد.

این دستاورد‌ها شامل مرکز محاسبات سریع، اولین سامانه جامع رصد وضیعت اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و اتصال دانشگاه شهرکرد به شبکه علمی کشور به‌عنوان اولین دانشگاه منطقه شش بود.

گفتنی است: پردازش الگوریتم‌های موازی و توزیع شده، سیستم‌عامل‌های امن، مدل‌سازی و شبیه‌سازی، رمزنگاری و صنایع خودروسازی مکانیک سیالات از کاربرد‌های مرکز محاسبات سریع می‌باشد.

ایجاد ارتباط بین دانش‌آموختگان و مراکز نوآوری و رشد دانشگاه، پیگیری و رصد وضعیت شغلی در رشته تحصیلی و نوع استخدام دولتی و غیر دولتی، استفاده از اطلاعات و آمار در ایجاد و توسعه رشته‌های دانشگاه و استفاده از تجربیات فارغ‌التحصیلان از اهداف سامانه جامع رصد وضعیت اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.

شبکه علمی کشور نیز شبکه‌ای مستقل است که با استفاده از فیبر، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی را با پهنای باند بالا به یکدیگر متصل می‌کند که کاربران می‌توانند از طریق این شبکه، منابع مورد نیاز خود را جستجو کنند و اطلاعات مربوط به کتابخانه‌ها، دانشگاه‌ها، پروژه‌های تحقیقاتی را به دست آورند.

دانشگاه شهرکرد در غرب این شهر (مرکز استان چهارمحال و بختیاری) و کیلومتر ۲ جاده سامان، در ابتدای بلوار رهبر قرار دارد.

گفتنی است: اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدرضا عارف و برای بررسی و ارتقای شاخص‌های کمی و کیفی حوزه آموزش، فناوری و پژوهش، به چهارمحال و بختیاری سفر کردند.

انتهای پیام/ن

سه دستاورد فناوری اطلاعات رونمایی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.