معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: ایران در ۵ کشور جهان، دانشکده فنی و حرفه‌ای ایجاد می‌کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ عطاء الله سینایی در سفر به شهرکرد با بیان اینکه ایران به درخواست پنج کشور جهان، دانشکده فنی و حرفه‌ای دایر می‌کند افزود: در این راستا طرح‌های بزرگی در عراق، سنگال و سه کشور آفریقایی طراحی شده است.

وی اضافه کرد: اجرای این طرح‌ها با هماهنگی بخش بین الملل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت امور خارجه ایران اجرا می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه مأموریت این دانشگاه آموزش‌های مهارتی است ادامه داد: اکنون توسعه آموزش عالی فنی و حرفه‌ای در همه سطوح به یک گفتمان تبدیل شده است.

سینایی گفت: ماده ۶۵ قانون برنامه ششم توسعه، دولت را مکلف کرده است تا با ساماندهی مؤسسات و مراکز آموزش عالی، نسبت به توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای اقدام کند.

وی افزود: در ماده ۶۶ این قانون نیز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باید تعداد دانشجویان مهارتی و فنی حرفه‌ای را نسبت به کل دانشجویان تا ۳۰ درصد افزایش دهد.

سینایی با بیان اینکه در سال‌های اخیر گرایش به آموزش‌های کاردانی، تکنسینی و کارشناسی فنی و حرفه‌ای بیشتر شده است اضافه کرد: امسال جمعیت دانشجویان فنی و حرفه‌ای و مهارتی کشور باید ۲۲ درصد از جمعیت ۴ میلیون و ۶۱۰ هزار نفری دانشجویان باشد.

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای به همراه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و برای بررسی و ارتقای شاخص‌های کمی و کیفی حوزه آموزش، پژوهش و فناوری، به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده است.

انتهای پیام/ف

 آموزش فنی و حرفه‌ای در خارج از کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار