طرح پیشنهادی قاهره برای آشتی ملی میان گروه‌های فلسطینی که جنبش حماس با آن موافقت کرده، دارای چهار مرحله است.

موافقت حماس با طرح پیشنهادی مصر برای آشتی گروه‌های فلسطینیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، طرح پیشنهادی قاهره برای آشتی ملی میان گروه‌های فلسطینی که حماس با آن موافقت کرده است دارای چهار مرحله است که طی برهه زمانی مشخصی اجرا می‌شود.

مرحله نخست دربردارنده شروع رایزنی‌ها درباره تشکیل دولت آشتی ملی است. این دوره نباید بیش از پنج هفته به طول بینجامد و باید طی این مدت تدابیری که تشکیلات خودگردان علیه غزه اعمال کرده است برچیده شود.

مرحله دوم نیز این است که حقوق کارمندان در نوار غزه و کرانه باختری رود اردن پرداخت شود. مرحله سوم به بررسی مسائل امنیتی تحت نظارت مصر مربوط می‌شود. در مرحله چهارم که آخرین مرحله است نشست کمیته اجرای سازمان آزادی بخش فلسطین برگزار خواهد شد.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، از موافقت این جنبش با طرح پیشنهادی مصر برای آشتی میان گروه‌های فلسطینی خبر داد. این طرح به هئیت حماس که به قاهره سفر کرده تحویل داده شده است. اسماعیل هنیه در تماس تلفنی با سرلشکر عباس کامل، وزیر اطلاعات مصر، تاکید کرد جنبش حماس با توجه به شرایط فوق العاده‌ای که فلسطین به ویژه در زمینه قدس و آوارگان دارد، طرح پیشنهادی مصر را می‌پذیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار