دولت ترکیه با انتشار بیانیه‌ای تصویب قانون نژداپرستانه جدید پارلمان رژیم صهیونیستی را به‌شدت محکوم کرد.

ترکیه:‌ قانون «کشور یهود» نتیجه تفکری عقب‌مانده و تبعیض‌آمیز استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از یدیعوت آحارانوت، دولت ترکیه تصویب قانون نژادپرستانه «کشور یهود» در پارلمان رژیم صهیونیستی را نتیجه تفکری عقب‌مانده و تبعیض‌آمیز خواند.

پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) بامداد امروز، لایحه نژادپرستانه «کشور یهود» را تصویب کرد که به موجب آن، حق تعیین سرنوشت در سرزمین‌های اشغالی تنها متعلق به یهودیان است.

این قانون تبعیض‌آمیز، ضمن محروم کردن مردم فلسطین از حقوق شهروندی‌شان، سراسر سرزمین فلسطین را نیز صرفا متعلق به صهیونیست‌ها می‌داند. در واقع، این قانون برای اولین بار، فلسطین اشغالی را به عنوان «میهن مردم یهود» معرفی می‌کند.

همچنین بر اساس این قانون نژادپرستانه، از این پس تنها زبان رسمی در سرزمین‌های اشغالی «زبان عبری» است و زبان عربی به جز استفاده در برخی شرایط استثنایی، از جایگاه زبان رسمی حذف می‌شود.

وزارت خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این اقدام رژیم صهیونیستی، تصویب چنین قانونی را پایمال‌کردن قوانین بین‌المللی و حقوق فلسطینی‌های حاضر در سرزمینهای اشغالی خواند و آن را برآمده از تفکری عقب‌مانده و تبعیض‌‌آمیز توصیف کرد.

انتهای پیام/

اعتراض ترکیه به تصویب قانون نژادپرستانه «کشور یهود» در کنست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار