نخستین مرکز ارجاع تخصصی خانواده با موضوع طلاق در بهزیستی شیراز افتتاح شد.

راه اندازی مرکز مشاوره تخصصی با موضوع طلاق در شیرازبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ موسوی مدیر کل بهزیستی فارس گفت: این دومین مرکز مشاوره تخصصی با موضوع طلاق در کشور و نخستین مرکز در شیراز است که با همکاری دوجانبه دادگستری فارس و بهزیستی راه اندازی شده است.

وی افزود: خانواده‌هایی که برای طلاق به دادگاه خانواده مراجعه می‌کنند به دستور مقام قضایی به این مرکز ارجاع داده می‌شوند تا با نظر مشاوران متخصص مشاوره‌های لازم به طرفین دعوای طلاق به صورت اختصاصی و انفرادی داده شود.

موسوی ادامه داد: این متخصصان در ده تیم کاری که هر تیم از یک مددکار و یک روانشناس تشکیل شده است به مراجعه کنندگان خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

وی اظهار کرد: متقاضیان می‌توانند بعد از ثبت نام در سامانه zamantasmlm.ir با وقت قبلی به کارشناسان مراجعه کنند.

القاصی مهر رئیس کل دادگستری فارس هم در این مراسم با اشاره به اینکه با راه اندازی این مرکز زمینه کاهش طلاق در جامعه فراهم می‌شود، افزود: در سه ماهه نخست امسال، آمار دعاوی طلاق در مقایسه با مدت مشابه پارسال در استان حدود پنج و هفت دهم درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: سال ۹۵ تعداد دعاوی طلاق دادگاه خانواده در مراکز استان فارس ۱۱ هزار و ۴۵۶ پرونده بوده که این تعداد پارسال به ۱۳ هزار و ۸۳۴ مورد افزایش یافته است.

پیش بینی می‌شود با راه اندازی این مرکز روزانه ۷۵ تا ۸۰ زوج به این مرکز مراجعه کنند.
انتهای پیام/ر

بهره برداری از مرکز تصمیم در شیراز

برچسب ها: بهزیستی ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار