سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه با اشاره به بازدید تیم نظارتی این شهرستان از هشت رستوران تاق بستان، گفت: در این بازدیدها 4رستوران متخلف پلمپ شدند.

صیاد غلامی سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه؛ گفت : در جریان بازدیدهای دامپزشکی علاوه بر اکیپ دامپزشکی، تیم هایی از شبکه بهداشت، شهرداری، اماکن نیروی انتظامی، دستگاه قضایی، محیط زیست و تعزیرات حکومتی حضور داشتند.
وی گفت : علاوه بر پلمپ این 4رستوران متخلف، بیش از 300کیلوگرم گوشت فاسد و ناسالم نیز کشف، ضبط و امحاء شد.
غلامی بر خودمراقبتی شهروندان تاکید کرد و گفت: مردم باید مراقب باشند و از مصرف گوشت و فرآورده های گوشتی غیرمجاز خودداری نمایند.
وی از شهروندان خواست در مراجعه به رستوران ها و مراکز عرضه غذا حتما به قیمت ها توجه داشته باشند و اگر قیمتی منطقی و براساس نرخ روز نبود باید به آن شک کنند.
وی مقابله با بیماری های استراتژیک دامی و نظارت بر بهداشت عمومی را از وظایف اصلی دامپزشکی برشمرد و عنوان کرد: در بخش نظارت بر بهداشت عمومی که به صورت مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است هیچ گونه مماشاتی نداریم و با هرگونه تخلف به شدت برخورد خواهیم کرد.
وی اظهار داشت: هرگونه عرضه گوشت ناسالم و خارج از چرخه کشتار مشمول برخوردهای سخت دامپزشکی و تشکیل پرونده قضایی خواهد شد.
وی یادآوری کرد: گوشت هایی که خارج از شبکه بهداشتی و مجاز کشتارگاه عرضه می شود ممکن است بهای پایین تری داشته باشد اما تهدید جدی برای سلامت مردم ‌محسوب می شود زیرا دامپزشکی امکان هیچ گونه نظارت بهداشتی و شرعی بر این گوشت ها را ندارد.
وی تصریح کرد: یکی از راه های ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو خرید و مصرف گوشت کشتار غیر مجاز است‌.
غلامی گفت: مردم باید توجه کنند گوشت قرمز حتما مهر دامپزشکی داشته باشد و گوشت مرغ نیز در بسته بندی با تاریخ مصرف مشخص عرضه شود.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

کشف بیش از 300کیلوگرم گوشت فاسد

 

 

 

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.