به مناسبت هفته عفاف وحجاب و در جهت تعميق فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، ارتقاء فرهنگ عمومي و تحکيم بنيان خانواده، دوره آموزشي عفاف و حجاب در اداره حیط زیست استان کرمانشاه برگزار شد.

 ثابتی معاونت اجتماعي نيروي انتظامي استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه؛ گفت : خانواده مهم‌ترين رکن ترويج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه دانست و حجاب کلمه عام است و منشا آن تقوا به معناي باورداشتن قوانين الهي است .

وی گفت : باورهاي ديني بالاتر از علم ديني است و در کتاب قرآن کريم 7 بار برکلمه حجاب در سوره هاي احزاب ، نور و نساء تاکيد شده است.

ثابتی افزود : رعايت حجاب اسلامي در جامعه سبب افزايش بهداشت رواني جامعه و کاهش هيجانات و التهابات جنسي جامعه و تحکيم بنيان خانواده و محفوظ ماندن حريم خانواده از دستبرد بيگانگان و نامحرمان مي شود.

وي افزود : حيا و عفاف هم براي زنان لازم است و هم بر مردان تا گام از حريم اخلاق بيرون ننهند ، اما به دليل جاذبه هاي خاص و توانمندي هایي که خداوند در زن قرار داده عنصر حيا و عفاف ضرورت بيشتري يافته است.

ثابتی گفت : با توجه به اهميت و ضرورت حفظ حجاب در حراست و نگهداري از حريم خانه و خانواده و تأثير آن در استحکام و استواري جامعه، برگزاري اين دوره ها به منظور آشناسازي و آگاهي ريشه اي و جلوگيري از آسيب هاي اجتماعي در جهت پذيرش منطقي و اصولي فرهنگ حجاب و عفاف براي همگان ضروري به نظر مي رسد.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

خانواده مهم‌ترين رکن ترويج فرهنگ عفاف

 

 

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، حجاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.