دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از برخورد شدید و بدون اغماض دستگاه قضایی استان با مخلان نظم و امنیت در چهارشنبه سوری خبر داد.

اهتمام دستگاه قضایی برخورد جدی و بدون مسامحه با قانون شکنان استبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  محمدحسین صادقی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمانشاه اظهار داشت: در ایام پایان سال با توجه به جنب و جوش مردم و افزایش تردد تدابیری برای افزایش پوشش انتظامی در مراکز خرید جهت روان‌سازی و تسهیل و کاهش زمینه های ارتکاب جرم همچون درگیری و سرقت اندیشیده شده که این موارد به حداقل ممکن برسد.

وی با اشاره به حساسیت های چهارشنبه آخر سال بر لزوم اقدامات فرهنگی در این حوزه تاکید کرد و افزود: بر اساس آمارها سال گذشته ۱۱۷ مورد مصدومیت و ۱۳ مورد آتش سوزی در چهارشنبه آخر سال داشته ایم.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه  بیان کرد: اهتمام دستگاه قضایی برخورد جدی و بدون مسامحه با قانون شکنان، فروشندگان عرضه کنندگان و تولیدکنندگان است، همچنین با خودروهایی که اقدامات آنها بر هم زننده امنیت و یا کشف حجاب باشد به شدت و بدون اغماض برخورد خواهد کرد.

صادقی با اشاره به وقایع و آشوب های خیابانی در دی ماه سال جاری گفت: برخی نارضایتی ها در بستر عدم تحقق خواسته های مردم در زمینه اقتصادی بود ولی به سمت رفتارهای ساختارشکنانه کشیده شد که با اهتمام دستگاه های امنیتی مدیریت شد.

وی بیان داشت: تعداد افرادی که در این ایام برای آنها پرونده قضایی تشکیل شده قابل توجه نبوده و عمدتا از سر ناآگاهی و هیجان بود که با تذکر به خانواده ها سپرده شدند.

به گفته دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه، بعد از تشکیل پرونده برای ۴۳ نفر به اتهام شرکت در تجمعات غیرقانونی و اقدامات تبانی برای برهم زدن امنیت، قرار نهایی صادر شده و برای رسیدگی به دادگاه فرستاده شده است.

وی افزود: اکثر دستگیر شدگان متولدین دهه هفتاد، سطح تحصیلات اکثر افراد دیپلم و زیر دیپلم بوده و حاشیه نشینان هم بیشترین تعداد دستگیرشدگان بودند و البته تعداد زنان نیز بسیار کم حدود یک درصد از کل افراد بود.

 

انتهای پیام/ز

 

اکثر دستگیر شدگان در آشوب های خیابانی در دی ماه متولدین دهه هفتاد هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.