رئیس انجمن صنایع غذایی ایران گفت: سالم بودن محصولات ترا‌ریخته در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته و هنوز ثابت نشده است.

سالم بودن محصولات ترا‌ریخته در هاله‌ای از ابهام / بیماری‌زا بودن ترا‌ریخته تنها یک نظر کارشناسی است نه بر اساس مستندات علمیمحمد حسین عزیزی رئیس انجمن صنایع غذایی ایران در گفتگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اظهار کرد: حدود ۵۰ سال است که محصولات ترار‌یخته در زمین‌های کشاورزی کشت و تولید می‌شود و سطح کشت این نوع تولیدات از ۴۰ سال پیش رو به افزایش  بوده است.

وی ادامه داد: در این بین در کنار آمریکا به عنوان بزرگترین تولید کننده محصولات ترار‌یخته جهان، نام کشورهایی مانند چین و هند مطرح قرار گرفته است، کشور‌های اروپایی اما به دلیل ضرر و زیان‌های مختلف اینگونه تولیدات مخالف کشت محصولات تراریخته  هستند.

عزیزی اضافه کرد: موافقان و مخالفان تولید محصولات ترا‌ریخته دلایل و مستنداتی محکم مبنی بر مفید بودن و یا ضرر داشتن این نوع تولیدات ندارند و صرفا بر اساس یکسری پژوهش و تحقیقات علمی صحبت‌هایی در این زمینه کرده‌اند.

ارتباطی بین محصولات تراریخته با بروز بیماری های مختلف پیدا نشده است

رئیس انجمن صنایع غذایی ایران عنوان کرد: مردم دنیا محصولات تراریخته را به مدت طولانی مصرف می‌کنند و هنوز ارتباط مستقیمی بین بیماری‌های مختلف مانند عقیم شدن با مصرف محصولات ترا‌ریخته به دست نیامده است.

وی تاکید کرد: در کشور‌های آسیایی برچسب ترا‌ریخته بر روی این محصولات زده نمی‌شود، ولی در کشور‌های اروپایی و آمریکا لزوما برچسب محصولات ترا‌ریخته بودن الزامی است.

عزیزی اظهار کرد: تولیدات محصول ترا‌ریخته از راند‌مان بالایی برخوردار است به طوری که ۵ برابر بذ‌رهای معمولی مواد غذایی تولید می‌کند.

رئیس انجمن صنایع غذایی ایران گفت: مردم ایران حدود ۳۰ سال است که این نوع محصولات را مصرف کرده و بیماری زا بودن محصولات ترا‌ریخته بر دانشمندان ثابت نشده است.

وی ادامه داد: بیماری‌زا بودن محصولات ترا‌ریخته صرفا یک نظر کارشناسی بوده و بر اساس تحقیقات علمی این مسئله ثابت نشده است.

عزیزی یادآور شد: قیمت این نوع تولیدات در همه جای دنیا  ارزان‌تر از مواد غذایی معمولی است و این تولیدات در سطح وسیعی کشت می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
لطفا به این موارد توجه فرمایید:1-این موضوع تاکنون اثبات نشده است. اگر مدرکی دال بر مضر بودن محصولات تراریخته وجود داشت اقدامات لازم توسط مخالفان خیلی سریع انجام میشد.
2- در بسیاری از موارد تولید یک محصول تراریخته با حذف استفاده از سموم مختلف همراه است. حال به نظر شما خطر استفاده از سموم در کشاورزی بیشتر است یا خطر احتمالی (و بدون مدرک) مصرف محصولات تراریخته؟ 3- در حال حاضر کشور ما بسیاری از احتیاجات خود را از خارج از کشور تامین میکند که بسیاری از این محصولات، تراریخته هستند. برای مثال بیش از 90 درصد نیاز کشور به روغن از خارج و عمدتا از محصولات تراریخته تامین می شود. آیا راهی سراغ دارید که اگه نخواهیم از این محصولات وارد کنیم نیاز روغن کشور را تامین کنیم؟ 4- یادآوری می کنم که محصولات تراریخته با محصولات غیر ارگانیک هم معنی نیستند و می توان بذر یک محصول تراریخته را به روش ارگانیک کشت نمود. البته محصول ارگانیکی که کرم نداشته باشد نه محصول ارگانیکی که دارای کرم باشد! 5-.بحث بیشتر در این خصوص تخصصی است. فقط خاطر نشان می سازم که اگر کسی بدون دلیل بخواهد با این موارد مقابله کند جز رساندن ضرر به مملکت خود هیچ نفعی نخواهد داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
این همه سرطان زیاد شده می تونه چه دلیلی داشته باشه ؟
آخرین اخبار