رییس اداره توزیع برق بوکان از افزایش مصرف برق در بوکان خبر داد.

رضا محمد نیا رییس اداره توزیع برق بوکان در گفت و گو باخبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ با بیان اینکه مصرف برق این شهرستان در زمان اوج مصرف به ۸۷ مگاوات رسیده است، گفت: میزان مصرف برق در این شهرستان در طی روز‌های گذشته ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.
رضا محمد نیا افزود: افزایش درجه دمای هوا و نحوه مدیریت مصرف برق در سطح شهر عامل اصلی افزایش میزان مصرف برق در ساعت اوج مصرف است.
وی با بیان اینکه شهروندان و مشترکان برق تنها با کاهش ۱۰ درصدی مصرف و با بهینه و بجا مصرف کردن آن می‌توانند کمبود برق را کنترل کنند، افزود: پیک مصرف برق در شهرستان بوکان در سال گذشته ۷۸ مگاوات بوده که امسال به ۸۷ مگاوات رسیده است.
محمدنیا ادامه داد: کاهش بارندگی‌ها طی سال آبی متهی به تابستان امسال منجر به کم آبی و در نتیجه عدم امکان تولید در نیروگاه‌های آبی شده و شبکه برق شکر با محدویت‌های در تامین برق مواجه شده است.
وی اضافه کرد: در چنین شرایطی با توجه به بالا رفتن دمای هوا و افزایش مصرف در بخش تولید با مشکلاتی روبرو شده است که برای تعدیل تولید و مصرف نیاز به اعمال برنامه مدیریت اضطراری بار 'خاموشی برق' در سطح کشور برابر برنامه‌های تنظیم شده می‌باشد.
رییس اداره توزیع برق بوکان ادامه داد: بخش توزیع برای همراهی با شبکه برق کشور و اجرای برنامه مدیریت اضطراری بار خاموشی‌های در سطح شهر و روستا اعمال می‌نماید.
وی از کلیه همشهریان در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، مجتمع‌های تولیدی و صنعتی و کشاورزان درخواست کرد تا با پیش گرفتن راهکار‌های مدیریت مصرف برق به ویژه در ساعت‌های اوج بار ۱۲ الی ۱۶ و ۲۰ الی ۲۳ کارکنان صنعت برق را تنها با ۱۰ درصد صرفه جویی در ارائه هر چه بیشتر خدمات و تامین برق پایدار یاری کنند.
محمدنیا با بیان اینکه هر درجه افزایش دما حدود یک هزارو ۵۰۰ مگاوات ساعت افزایش مصرف را به دنبال دارد، گفت: در شهرستان بوکان ۸۶ هزار مشترک وجود دارد.
در روز‌های اخیر دمای هوای شهرستان بوکان بین ۳۷ تا بالای ۴۰ درجه در نوسان بوده و پیش بینی می‌شود تا اواخر مرداد ماه تداوم داشته باشد.
 
انتهای پیام/م

 

لزوم مدیریت در مصرف برق

برچسب ها: برق ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.