اولین نیروگاه ۲۰کیلوواتی خورشیدی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در آذربایجان غربی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛‌اولین نیروگاه ۲۰کیلوواتی خورشیدی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در آذربایجان غربی با حضور نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه و معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی افتتاح شد.

این طرح با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و یکصد میلیون ریال و با ظرفیت تولید سالانه ۳۷ مگاوات ساعت توسط بخش خصوصی اجرا شده است.
امام جمعه ارومیه با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در طرح‌های مولد تاکید کرد و گفت: در این برهه حساس از حیات نظام جمهوری اسلامی مشارکت در طرح‌های مولد گامی مهم و خداپسندانه در جهت منافع و مصالح کشور به شمار می‌آید.
حجت الاسلام قریشی در سخنان خود حرکات مذبوحانه دشمنان نظام جمهوری اسلامی و در راس آن آمریکا را راه انداختن جنگ اقتصادی علیه مردم مسلمان ایران توصیف کرد و گفت: در این جنگ نیز بحول قوه الهی، ملت همیشه در صحنه کشورمان پیروز و سربلند از آن بیرون خواهد آمد.
وی برای پشت سر گذاردن این مرحله حساس، داشتن تقوا و خداترسی را از عوامل مهم در غلبه بر مشکلات اقتصادی و معیشتی نام برد.
مدیر کل دفتر پتانسیل سنجی و ارزیابی منابع انرژی ساتبا و رئیس انجمن انرژی ایران، دیگر سخنران مراسم بود که استان آذربایجان غربی را یکی از استان‌های مستعد و با اهمیت به لحاظ شرایط اقلیمی و آب و هوایی برای اجرای پروژه‌های انرژی نو در کشور عنوان کرد و افزود استان آذربایجان غربی از نظر تابش نور خورشید، دمای مناسب و تمیزی هوا نسبت به استان‌های جنوب کشور از شرایط و موقعیت مطلوب برخوردار بوده و این استان برای انرژی فتوولتائیک از وضعیت بهتری برخوردار است.
دکتر ساتکین با بیان اینکه در سفر خود به استان آذربایجان غربی حوزه‌های باد خیز استان را برای استفاده و بهره گیری از انرژی بادی مورد بازدید قرار داده یادآور شد آذربایجان غربی از لحاظ جریان‌های آبی سطحی و رودخانه‌ها جزو معدود استان‌ها در کشور می‌باشد.
وی نقش مدیریت در پیشبرد برنامه‌ها را بسیار با اهمیت خواند و اضافه کرد در طول دو سال از مدیریت آقای مهندس حسن بکلو مدیر عامل توزیع نیروی برق آذربایجان غربی نسبت به صدور مجوز ۲۰۰ کیلووات فتوولتائیک در استان اقدام گردیده و در حال حاضر ۶۸ کیلووات وصل شبکه می‌باشد.
در این مراسم سرمایه گذار پروژه نیز امنیت سرمایه گذاری و برگشت سرمایه را از عوامل مهم در مشارکت بخش خصوصی در این نوع پروژه‌ها توصیف کرد و گفت: استان ما فاقد انرژی نو بود که با حمایت‌های شرکت توزیع برق استان، احداث نیروگاه‌های خورشیدی در منطقه از روند رو به رشدی برخوردار گردیده است.
حاج آقا کریمی با تقدیر و قدردانی از زحمات بی شائبه مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان و تلاش خستگی ناپذیر دیگر عوامل و دست اندرکاران در به بهره برداری رسیدن این نیروگاه ابراز امیدواری کرد اجرای این پروژه‌ها بتواند باری هر چند کوچک را در بخش انرژی از دوش دولت بردارد.
در این مراسم نماینده پیمانکار و مشاور شرکت فنی و مهندسی هامرز، به تشریح مشخصات فنی پروژه پرداخت و با اشاره به اینکه ظرفیت تولید سالانه این نیروگاه ۳۷ مگاوات ساعت می‌باشد، میزان جلوگیری از ورود دی اکسید کربن به جو را ۱۸۵۰۰ کیلوگرم در سال و میزان جلوگیری از تبخیر آب را سالانه ۹۲ هزار و ۵۰۰ لیتر عنوان کرد.
وی اضافه کرد برای احداث و تکمیل این نیروگاه که در زمینی به مساحت ۱۵۰ متر مربع با ۶۲ پنل اجرا شده، بالغ بر یک میلیارد و یکصد میلیون ریال سرمایه گذاری بعمل آمده است.
 
افتتاح اولین نیروگاه ۲۰کیلوواتی خورشیدی در آذربایجان غربی
افتتاح اولین نیروگاه ۲۰کیلوواتی خورشیدی در آذربایجان غربی
افتتاح اولین نیروگاه ۲۰کیلوواتی خورشیدی در آذربایجان غربی
افتتاح اولین نیروگاه ۲۰کیلوواتی خورشیدی در آذربایجان غربی
افتتاح اولین نیروگاه ۲۰کیلوواتی خورشیدی در آذربایجان غربی
 
انتهای پیام/م
 

افتتاح نیرگاه خورشیدی در آذربایجان غربی

برچسب ها: برق ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.