معاون سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی از برگزاری جشنواره گردشگری غذا و هنر اشپزی در نمایشگاه بین المللی مشهد خبر داد.

نمایشگاه بین المللی مشهد، میزبان جشنواره غذابه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد یوسف بیدختی، معاون سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی گفت: گسترش مراکز عرضه غذا‌های محلی در شهر‌ها به عنوان یکی از شاخص‌های شهر و حمایت از فرهنگ غذا‌های ایرانی به عنوان ایرانی‌ترین کالا از رویکرد‌های جشنواره گردشگری غذا و هنر اشپزی ایرانی است.

وی گفت: این جشنواره، مراسمی مردمی برای نمایش و معرفی غذا‌های بومی، محصولات غذایی، سوغات محلی، معرفی برند‌های مطرح غذایی و صنایع وابسته، انتخاب برترین استعداد‌های اشپزی، انجام بحث‌های علمی و تخصصی در موضوع غذا و پذیرایی می‌باشد که در این چهارچوب اقدامات لازم جهت برگزاری نمایش‌های ایینی مرتبط با غذا و همچنین جشنواره فرهنگی و موسیقی خواهد بود.
 
معاون سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی گفت: ایجاد شور ونشاط در خانواده‌ها وتحرک اجتماعی، کمک به اشتغال هتل‌ها، تنوع بخشی به جاذبه‌های گردشگری کشور با تاکید و بستر سازی برای استفاده از غذا‌های محلی از اهداف این جشنواره است.

این جشنواره از ۱۱ تا ۱۵ شهریورامسال، همزمان با نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار خواهد شد.
 
انتهای پیام//ن.ط
 

اعلام برگزاری جشنواره غذادر مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.