معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز در سطح ۱۶۲ هزار هکتار از اراضی زراعی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛عبداله فتح اله زاده معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: از ابتدای سال زراعی جاری، عملیات مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز درسطح ۱۶۲ هزار هکتار از اراضی زیر کشت محصولات زراعی استان انجام شده است.

در این مدت همچنین با آفات سن مادری گندم در سطح ۱۴ هزار و ۶۷۰ هکتار و سن پوره در سطح ۱۳ هزار و ۷۴۶ هکتار مبارزه شیمیایی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: این سمپاشی‌ها از ابتدای فروردین ماه و در قالب عملیات مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز پهن برگ و نازک برگ به صورت مجزا و توام در استان آغاز شد.

فتح اله زاده با اشاره به ریزش سن مادری در مزارع گندم و جو، بیان کرد: اولین ریزش سن مادری در سال جاری در مزارع دیم گندم و جو در شهرستان‌های مهاباد، بوکان، سردشت و ارومیه به صورت موردی مشاهده شد.

وی با بیان اینکه امسال مزارع دیم و گندم زار‌ها از وضعیت مطلوبی برخوردار بود، اضافه کرد: بارندگی‌ها در سال زراعی جاری ۵۰ درصد نسبت به سال زراعی قبل و نسبت به دراز مدت ۲۵ درصد افزایش داشت که همین امر در افزایش میزان تولید گندم در استان تاثیر گذار خواهد بود.

این مسئول گفت: پیش بینی تولید گندم امسال در حدود ۷۵۰ هزار تن است.

وی ادامه داد: خرید گندم مازاد بر مصرف زارعان استان نیز شروع شده که پیش بینی میزان خرید امسال ۶۲۰ تا ۶۵۰ هزار تن است و توسط مراکز دولتی خرید گندم انجام می‌شود.

انتهای پیام/م

مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.