عضو هیئت مدیره شرکت بازرگانی دولتی ایران از پرداخت ۵۷ درصد مطالبات گندمکاران کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حسن عباسی معروفان  عضو هیئت مدیره شرکت بازرگانی دولتی ایران  درجلسه بررسی آخرین وضعیت روند خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان و همچنین برنامه ریزی و ساماندهی مراکز خرید در جهت کاهش مشکلات احتمالی که با حضور معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار در سالن جلسات شهید نیکخواه استانداری برگزارشد، افزود: تاکنون بیش از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم از گندم‌کاران ۳۱ استان کشور به صورت تضمینی خریداری شده است.

معروفان با بیان اینکه ۸ درصد گندم تولیدی کشور در آذربایجان غربی تولید می‌شود، افزود: این استان با پیش بینی تولید ۷۵۰ هزار تن گندم در سال جاری و مصرف سرانه ۳۱۰ هزار تن در سال، بیش از ۵۵ درصد گندم تولیدی خود را به خارج از استان ارسال می‌کند.

وی ادامه داد: ۵۷ درصد مطالبات گندمکاران کشور تا کنون پرداخت شده است و مابقی نیز به تدریج در اسرع وقت به حساب گندمکاران واریز خواهد شد.

معروفان از پیش بینی تولید بیش از ۱۲ میلیون تنی محصول گندم طی سال جاری در کشور خبرداد وافزود: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته از این میزان محصول بیش از ۱۰ میلیون تن بصورت تضمینی از کشاورزان خریداری خواهد شود.

وی همچنین اظهارکرد: نرخ خرید تضمینی گندم در سال جاری تغییری پیدا نکرده است و همان قیمت یک هزار و ۳۰۰ تومان سال گذشته است.

عباسی معروفان با بیان اینکه گندم یکی از محصولات استراتژیک و قوت غالب در جهان به شمار می‌رود، اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی در سال‌های اخیر اقدامات قابل توجهی در راستای افزایش تولید این محصول راهبردی در واحد سطح انجام داده است.

انتهای پیام/م

پیش بینی تولید ۷۵۰ هزار تن گندم در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.