بطحایی گفت: تقویت روحیه بسیجی به عبور از بحران‌های موجود در کشور کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه جشنواره علمی-فرهنگی بسیجیان فرهنگی که صبح امروز در سالن اجتماعات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: اگر روحیه بسیجی به کرات از سوی مسئولان کشور مورد توجه قرار گیرد، توان خروج از بحران را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: امروز  حضور بسیج آینده روشنی را برای جامعه متصور می‌شود و در این جمع شاهد بسیجیان موفق هستیم.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به بسیجیان گفت: در اتفاق‌های اخیر هجوم دشمنان به ویژه آمریکا را شاهد هستیم که به دشواری شرایط کشور منجر شده است همچنین شاهد بد عهدی نسبت به برجام هستیم اما می‌توان در بخش های مختلف حرفی برای گفتن داشت.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری المپیاد زیست شناسی ادامه داد: تا کنون سابقه نداشته است که ۷۱ کشور در این المپیاد شرکت کنند و از این تعداد ۲۴ کشور اروپایی هستند.

وی افزود: در فضایی که کشورمان را تروریست تلقی می‌کنند، تهمت‌های تخریب کننده به ما می‌زنند و فضای سنگین علیه ایران ایجاد کرده‌اند، شاهد حضور ۵۱۰ نخبه از کشورهای جهان هستیم.

بطحایی بیان کرد: بدون هر گونه کلیشه این موفقیت هیچ عاملی جز برکت خون شهدا نیست و در این شرایط سخت به شرط آنکه روحیه بسیجی را در خود تقویت کنیم، بر هجمه ها پیروز می شویم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب شرایط فعلی شرایط سختی است اما بحرانی نیست برای ما که سالهای دهه ۶۰ را پشت سر گذاشتیم.

در شرایط امروزی خدمت به مردم ثواب دوچندان دارد

وی خطاب به اعضای هئیت دولت بیان کرد: در این شرایط سخت خدمت به مردم ثواب دوچندان دارد و در این شرایط به فرهنگ بسیجی به شدت نیازمند هستیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر اطرافمان را بنگریم دهها معلم فداکار داریم که می‌توانند گره‌های مزمن و پیچیده و کهنه آموزش و پرورش را باز کنند تا به سمت توسعه یافتگی و اهداف سند تحول بنیادین نزدیک شویم.

بطحایی بیان کرد: امروز به فرهنگ شهید حاجی نه تنها در آموزش و پرورش بلکه در تمام زمینه ها نیاز داریم و باید به دانش آموزان کمک به همنوع، صبوری و تحمل در برابر سختی ها، توجه به منافع را بیاموزیم، مواردی که اکنون در کلاس های درس جای خالی آن مشاهده می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: تنها راه توفیق آموزش و پرورش تقویت فرهنگ بسیجی است و اگر این کار را نکنیم نسل بعدی با مشکل مواجه می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۲۵ تير ۱۳۹۷
علم چندان که بیشتر دانی چون عمل در تو نیست نادانی
خوب و بد آینده کشور ما به خوب و بد آموزش و پرورش بستگی دارد به همین دلیل مهم باید متفکران کشور با تمام توان آموزش و پرورش را به وضعیت ایده آل برسانند.
آخرین اخبار