مسئول سلامت روان مرکز بهداشت شهدای انقلاب گفت: مواردی از خشونت‌های روانی و اجتماعی، می‌تواند خشونت را به نسل‌های آینده انتقال دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ ندا محمدی مسئول سلامت روان مرکز بهداشت شهدای انقلاب آشنایی با موارد کودک آزاری، نحوه مداخله، شناسایی و پیگیری این موارد را ضروری دانست و بیان کرد: موارد زیادی از خشونت‌های کشف نشده، درمان ناکافی و مرگ فرد قربانی، دیده می‌شود که علاوه بر آسیب روانی و اجتماعی می‌تواند این خشونت را به نسل‌های آینده انتقال دهد.

وی کودک آزاری را استفاده عمدی از قدرت، زور و تهدید از سوی فرد یا گروه برشمرد و تصریح کرد: انواع آزار جسمی، جنسی، عاطفی، بهره کشی، خدشه به سلامتی، زندگی، رشد و عزت نفس کودک وارد می‌کند.

محمدی، محبت یا مراقبت نامناسب از کودکان را اساس خشونت در کودکان برشمرد و ادامه داد: واکنش گروه‌های سنی مختلف به خشونت متفاوت است، و کودک از سن دو تا سه سالگی نشانه‌های وجود خشونت در خانه تشخیص داده و به آن‌ها واکنش نشان می‌دهد.

مسئول سلامت روان مرکز بهداشت شهدای انقلاب با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان باید در شرایط بحرانی بتوانند اقداماتی برای در امان بودن خود انجام دهند، اضافه کرد: شناخت مکان‌های امن در محیط منزل، محله یا دوستان، چگونگی تماس با مراکزی از جمله پلیس یا اورژانس اجتماعی و پرهیز از میانجی گری بین دعوای پدر و مادر، از اقدامات مهم در شرایط بحرانی است.

گفتنی است، با مشارکت واحد سلامت روان مرکز بهداشت شهدای انقلاب، بیش از ۱۵۰ مراقب سلامت و ناظر، با این آموزش‌ها آشنا شدند.
انتهای پیام/ت

کودکان را در برابر خشونت توانمند کنیم

برچسب ها: اخبار سلامت ، تربیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار