یکی از شرکت های مشهور در زمینه سفرهای فضایی اعلام کرده است تا پایان سال میلادی جاری اولین سفر توریستی به فضا برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مدیران فروشگاه اینترنتی آمازون اعلام کرده اند هزینه بلیط هر مسافر برای سفر تفریحی به فضا با سفینه فضایی شپرد (Shepard) متعلق به شرکت (Blue Origin) از زیر مجموعه‌های آمازون حدود ۲۳۰ هزار پوند خواهد بود.


این درحالی است که کارشناسان اعلام کرده اند با هربار آزمایش موشک و ارسال سفینه به فضا، شرکت آمازون میلیون‌ها دلار را ازدست می‌دهد و درواقع دچار ضرر می‌شود.

کارشناسان آمازون اعلام کرده اند اولین سفر توریستی به جو کره زمین تا پایان سال جاری میلادی انجام می‌شود ومبلغ بلیط هرمسافر بین ۱۵۰ تا ۲۳۰ هزار پوند برابر با (۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار دلار) خواهد بود.


فضاپیمای شپرد، قادربه حمل ۶ مسافربه فاصله ۶۲ مایلی از اتمسفر زمین است.تحلیل گران اعتقاد دارند با توجه به هزینه بالای راه اندازی و پرتاب سفینه فضایی گردشگری درهربار، قیمت بلیط بسیار ارزان محاسبه شده که در دراز مدت به ضرر آمازون است.


شرکت رقیب آمازون، ویرجین گالاکتیک به مالکیت ریچارد برانسون نیز در پروژه‌ای مشابه طرح سفر‌های توریستی به فضا را دردست اجرا دارد، هرچند که زمان مشخص انجام سفر را تعیین نکرده است و بیش از ۶۵۰ بلیط ۲۵۰ هزاردلاری را بین متقاضیان پیش فروش کرده است.


بسیاری از هنرپیشه‌ها و افراد سرشناس بین المللی بلیط‌های شرکت ویرجین گالاکتیک برای سفر توریستی به فضا را پیش فروش کرده اند که از جمله می‌توان بردپیت هنرپیشه هالیوودی رانام برد.
شرکت بلو اوریجین، درسال ۲۰۰۰ به وسیله بنیان گذار شرکت آمازون، جف بزوس در جنوب سیاتل آمریکا تاسیس شده است و کارشناسان آن درجدیدترین کنفرانس خبری اعلام کرده اند برنامه‌های پروازی در زمان مقرر انجام می‌شود.


طرح ابتکاری شرکت آمازون شامل موشکی پرتابی به همراه کپسول جداشدنی حاوی مسافران است که می‌تواند در فضا پرواز کند.
طرح شرکت ویرجین گالاکتیک با آمازون متفاوت و از نوعی سفینه فضایی بزرگ با قابلیت حمل شش مسافر و دو خلبان تشکیل شده است.


جف بزوس مالک آمازون اعلام کرده است هنوز قیمت بلیط نهایی نشده است و احتمال دگرگون شدن قیمت وجود دارد.


سفینه فضایی شپرد شرکت آمازون برای رفت و برگشت به فضا نیازی به حضور خلبان ندارد و خودکاراست. این سفینه فضایی به ارتفاع بیش از ۱۰۰ کیلومتری از فضای ماورای زمین می‌تواند سفر کند.
کارشناسان اعلام کرده اند به احتمال زیاد اولین گروه مسافران سفیه شپرد، خود کارکنان آمازون ازجمله جف بزوس خواهند بود.

رقیب دیگر شرکت آمازون، شرکت اسپیس ایکس به مالکیت ایلان ماسک است که افزون بر ساخت سفینه فضایی برای ارسال فضانورد به فضا، طرح مسکونی کردن سیاره مریخ را نیز در دست اجرا دارد.

/////////سفر تفریحی به فضا تنها ۲۳۰ هزارپوند+ تصاویر///////////////////گران‌ترین بلیط مسافرتی به مقصد ماورای کره زمین با قیمت نجومی ۲۳۰ هزار پوند/////////////////////با ۲۳۰ هزارپوند ماجراجویی به بی کران فضا خواهید داشت

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار