دانشمندان با ارسال سفینه‌های فضایی به مریخ نگران ورود میکروب‌های زمینی به این سیاره و تخریب این محیط هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان اعلام کرده اند فضاپیمای InSight ناسا اولین اصلاحیه خود را به پایان رسانده است و درمسیر درست به سوی سیاره مریخ در حرکت است.


اصلاح مسیر فضاپیمای اینسایت در تاریخ ۲۲ ماه می‌سال جاری انجام و مسیر پروب دگرگون شده است؛ کارشناسان در نظر دارند تا کمترین میزان آسیب به محیط سیاره مریخ پس از ارسال سفینه اینسایت  وجود داشته باشد؛  به همین دلیل بخشی از حامل سفینه فضایی (Centaur) را از بدنه آن جدا کردند و اکنون اینسایت با روشن شدن موتور‌های گرانشی درجهت اصلاح شده به سوی سیاره مریخ درحرکت است.


دانشمندان سازنده سفینه فضایی اینسایت در توافقنامه‌ای بین المللی اعلام کرده اند برای جلوگیری از آلودگی سیاره مریخ با میکروب‌های زمینی، در تمامی مراحل ساخت سفینه، آن را در حالت قرنطینه قرارداده اند همچنین جداسازی Centaur از آن برای جلوگیری از گسترش احتمالی میکروب‌ها اعلام شده است.


کارشناسان اعلام کرده اند این سفینه فضایی بازهم دگرگونی‌هایی در مسیر نهایی خود به سوی سیاره مریخ خواهد داشت، محققان زمان ورود اینسایت به مدار سیاره مریخ را درحدود ۲۶ ماه نوامبر پیش بینی کرده اند.


کاوشگر اینسایت پس از فرود درسطح سیاره مریخ قرار است به حفاری درسطح سیاره و بررسی مواد شیمیایی لایه‌های مختلف سیاره و زلزله نگاری از اعماق آن بپردازد.


مقام‌های ناسا هشدار داده اند ارسال تجهیزات فضایی ساخت زمین به سیاره مریخ می‌تواند سبب انتقال میکروب‌های زمینی به این سیاره و پیامد‌های پیش روی شود که قابل پیش بینی نیست.

منبع:Newatlas
انتهای پیام/

نگرانی دانشمندان ازتخریب زیست محیطی سیاره مریخ+تصاویر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار