امام جمعه موقت نایین گفت : حجاب و عفاف سنگری است که باعث شرف و کرامت انسانی در زن می شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام دهقان امروز در مراسم راهپیمایی حافظان حریم خانواده با حضور بانوان نایینی  ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر گفت : عظمت و جایگاه شخصیتی دختران شیعه را با نامگذاری روز دختر می توان مشخص کرد و این شخصیت باید با بهره گیری از الگوی حضرت فاطمه معصومه (س) باشد. 

وی در ادامه به مناسبت گرامیداشت عفاف و حجاب افزود : در واقع قرآن کریم سه جور حجاب را برای بانوان وزنان مسلمان مطرح می کند. امروز در جامعه ما متاسفانه هر سه شکل حجاب اسلامی از نگاه قرآن خدشه وارد شده است. 

به گفته امام جمعه موقت نایین ، حجاب و عفاف دو مقوله لازم و ملزوم یکدیگرند که از نظر فقها و علمای بزرگ اسلام از ضروریات دین محسوب می شوند.

حجت الاسلام دهقان خاطر نشان کرد : رعایت حجاب و توجه به عفاف امری الهی به شمار می رود چرا که دشمنان در طول سالیان متمادی در اتاق های فکر خود برای کمرنگ کردن این دو  در جوامع اسلامی نقشه و برنامه ریزی هایی را به جهت از بین بردن دین مبین اسلام داشته اند.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم بیان نمود : قرآن کریم بر سه نوع حجاب به خانم ها توصیه کرده است که حجاب پوششی ، گفتاری و رفتاری را با الگو پذیری و فرهنگ سازی به جهت خدشه وارد نشدن حفظ کنیم. 

امام جمعه موقت نایین عفاف را امری همگانی دانست و افزود : عفاف امری همگانی است و مرد و زن ندارد چرا که اعم از حجاب است وعاملی است که انسان را از گفتار ، کردار و پندار بد باز می دارد. 

حجت الاسلام دهقان گفت : بسیاری از ناهنجاری های نظام خانواده و آسیب های اجتماعی با تثبیت فرهنگ و موازین عفاف و حجاب در جامعه ریشه کن می شود. 

وی با اشاره به اینکه تمام ادیان به موضوع عفاف و حجاب توجه دارند افزود : بحث محرم و نامحرم ، حجب و حیا در همه ادیان وجود داشته است چرا که حجاب و عفاف سنگری است که  باعث شرف و کرامت انسانی زن می شود.

امام جمعه موقت نایین در پایان با بیان اینکه رعایت نکردن عفاف و حجاب در جامعه موجب تزلزل خانواده ها و جامعه می شود اظهار کرد : رعایت حجاب و عفاف در جامعه در واقع سلامت خانواده و جامعه را به دنبال دارد .   

گفتنی است مراسم راهپیمایی حافظان حریم خانواده با حضور بانوان نایینی  از امامزاده سلطان موصلیه شروع و تا بوستان لاله این شهرستان برگزار شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.